اسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد؛

باید در کنار آموزش حضوری دانش‌آموزان از امکانات مجازی استفاده شود

شبکه شاد و تلویزیون‌های آموزشی که در دوران کرونا راه‌اندازی شد، نباید تعطیل شود/ ضرورت تکیه بر فرهنگ اسلامی ایرانی در جهت ترویج آثار فرهنگی

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی ایرانی خود در جهت ترویج آثار فرهنگی گام برداشت تا فضای سایبری نتواند تاثیرات منفی بر جوانان بگذارد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
باید در کنار آموزش حضوری دانش‌آموزان از امکانات مجازی استفاده شود

مهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده از سوی مقام‌ معظم رهبری، اظهار کرد: «سیستم آموزشی نظام تعلیم و تربیت به‌صورت حضوری در چندسال گذشته فعالیت خود را ادامه داده است. در دوران کرونا ما با مشکلی مواجه شدیم که کلاس‌های حضوری تحت‌تاثیر این بیماری فراگیر قرار گرفت و مدتی از بخشی از فرایند آموزشی بازماندیم.»

وی افزود: «به هر حال با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم با راه‌اندازی شبکه‌های مجازی در حوزه آموزشی قدم‌هایی را برداریم و به نوعی جبران مافات کنیم. اما از آنجایی که زیرساخت‌ها کامل نبود بسیاری از دانش‌آموزان در ابتدا از آموزش بهره‌مند نشدند اما کم‌کم با توسعه زیر‌ساخت‌ها، آموزش مجازی دنبال شد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «تاکید مقام معظم رهبری هم بر تقویت فضای سایبری و هم رصد مشکلات و محسنات این فضا است. یکی از آسیب‌زاترین فضاهایی که میتواند به جوانان زیان وارد کند همین فضای سایبری است که یکی از ابزارهای دشمن برای تغییر فرهنگ است.»

اسماعیلی اضافه کرد: «ما باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی ایرانی خود در جهت ترویج آثار فرهنگی گام برداریم تا فضای سایبری نتواند تاثیرات منفی بر جوانان بگذارد. ما باید به سمت ‌و سویی برویم که خود تولیدکننده فضای سایبری باشیم و شبکه‌های اطلاعاتی را جلو ببریم. این نیز نیازمند این است که جوانان با استفاده از خلاقیت خود در این حوزه خود را نشان دهند و ما بتوانیم فضای خوبی را در فضای مجازی و سایبری ایجاد کنیم. بنابراین فضای سایبری ما باید کاملا به سمتی برود که اهداف دشمن را خنثی کنیم.»

وی گفت: «علیرغم اینکه بیماری کرونا فروکش کرده و فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت حضوری شده است، نباید از امکانات روز غافل شد. تاکید شد که فضای مجازی و شبکه شاد و تلویزیون‌های آموزشی که در دوران کرونا راه‌اندازی شد، نباید تعطیل شود. کشورهای توسعه یافته قبل از گسترش کر‌ونا در این زمینه‌ها و توسعه مدارس هوشمند رسیده بودند.»

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: «در مجموع به نظر می‌رسد برای اینکه یک نظام آموزشی به‌روز و توانمند داشته باشیم، در کنار کلاس‌های حضوری لازم است که از این امکانات و سامانه‌ها به نفع مطلوب استفاده شود تا از ترکیب و تلفیق این دو روش بتوانیم از شایستگی جوانان استفاده کنیم و از دنیا عقب نمانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار