بررسی ۸۰۰ پیشنهاد بودجه‌ای از تقویت دانشگاه فرهنگیان تا تهیه تبلت دانش‌آموزی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون تلفیق بودجه، از بررسی ۸۰۰ پیشنهاد در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش برای ارائه به تلفیق در کمیته‌های ۶ گانه کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی ۸۰۰ پیشنهاد بودجه‌ای از تقویت دانشگاه فرهنگیان تا تهیه تبلت دانش‌آموزی

به گزارش روابط عمومی مجلس، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه بودجه آموزشی در کشور باید متناسب با شأن این حوزه باشد با توجه به تلاش‌های حوزه آموزش برای ارتقای بودجه این بخش، اظهار کرد: نزدیک به 800 مورد پیشنهاد در حوزه‌های مختلف، آموزش، تحقیقات و فناوری به کمیسیون رسیده است که طی چندین نشست تخصصی این موارد در کمیته‌های 6 گانه کمیسیون با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد کمیسیون آموزش مجلس، توجه به شأن و منزلت معلمان است و در این راستا اعضای کمیسیون توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی معلمان در قالب طرح‌های مختلف از جمله رتبه بندی خواهند داشت و مصوبه‌های پیشنهادی زیادی در این راستا و در زمینه رفاهیات فرهنگیان داشته‌ایم.

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای تهیه تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در ردیف‌های بودجه‎‌ای برای آن اعتبار پیش بینی خواهیم کرد و پیشنهاد آن به کمیسیون تلفیق تدوین شده است؛ اختصاص ردیف اعتباری برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی، تقویت شبکه زیرساخت اینترنت و مهم‌تر از همه، اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم است.

تدوین پیشنهادی برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی مدارس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: همچنین پیشنهادی برای ساماندهی نیروهای خدماتی مدارس تدوین شده چرا که این عزیزان در رتبه بندی فرهنگیان دیده نشده‌اند و با توجه به اینکه قشر آسیب پذیر و زحمتکشی در مدارس هستند، نیازمند توجه ویژه در لایحه بودجه هستند لذا پیشنهادی جداگانه برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

اختصاص اعتباری پیشنهادی برای تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

اسماعیلی، تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را یکی دیگر از مصوبات بودجه‌ای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برشمرد و گفت: با توجه به کمبود شدید معلم در آموزش و پرورش و ضرورت جذب نیروهای کارآمد این مصوبه نیز یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون آموزش برای ارائه به تلفیق است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه موارد دیگری از جمله «رایگان شدن گاز، آب و برق مدارس در صورت رعایت الگوی مصرف»، «گازرسانی به مدارس مناطق محروم» و «توجه به توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس» از جمله موارد دیگری است که کمیسیون آموزش در این موارد نیز مصوبه پیشنهادی تدوین کرده است، تصریح کرد: همه این موارد در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم رأی مثبت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس را هم برای این موارد جلب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار