مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

اقتضائات زمانی نوجوانان در برنامه‌های تربیتی مورد توجه قرار گیرد

زنجان (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت اقتضائات زمانی در مسائل و برنامه‌های تربیتی نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که کودک و نوجوان امروزی خیلی متفاوت از کودکان و نوجوانان دهه‌های 60 و 70 هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اقتضائات زمانی نوجوانان در برنامه‌های تربیتی مورد توجه قرار گیرد

رئیس و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی استان، امروز (28 شهریور) با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان دیدار کردند.

حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این دیدار اظهار کرد: مدرسه، محل تعلیم و تربیت است و در کنار آموزش علم، تربیت نیز باید در مدارس آموزش داده شود و در سنت‌های دیرینه فرهنگ ما همواره در کنار علم قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های مختلف در حوزه نوجوان و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: وجود ساختارهای موازی، یکی از اشکالات کار فرهنگی و تربیت است و به همین دلیل فعالیت تشکل‌ها باید همراه با ارائه ایده و خلاقیت باشد.

نجفی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی حوزه تعلیم و تربیت در صورت داشتن ایده و برنامه در راستای پیگیری برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه نقطه تاثیر عمده برنامه‌ها پایین است، گفت: همه نهادها و تشکل‌ها تلاش می‌کنند اما میزان اثربخشی برنامه‌ها را نمی‌توان سنجید تا بتوان هم ضعف‌ها را اصلاح و هم قوت‌ها را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اقتضائات زمانی در مسائل و برنامه‌های تربیتی باید مورد توجه قرار گیرند، ابراز کرد: کودک و نوجوان امروزی خیلی متفاوت از کودکان و نوجوانان دهه‌های 60 و70 هستند و برنامه‌ها باید متناسب با نیاز امروز و با نگاهی به گذشته و آینده باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی و اجتماعی به نوجوانان آموزش داده می‌شود اما هیچ موردی در راستای شناساندن گذشته، تاریخ، مفاخر و مشاهیر بیان نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هر اندازه در کاهش آسیب‌های اجتماعی بتوان سرمایه‌گذاری کرد به همان اندازه، جامعه‌ای آرام و بهزیست خواهیم داشت و در حد توان نیز در این راستا از برنامه‌های و فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، یکی از مسائل مهم در نقشه مهندسی فرهنگی است که حقوق کودک در ذیل آن قرار دارد و کودک را هم در درون خانواده و هم در درون مدرسه می‌بینیم.

سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای کارهای زیربنایی در حوزه تربیتی است

صادق قهرمانی، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیِ دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز گفت: سازمان دانش‌آموزی، محل تسکین نیست بلکه بهترین محل و بستر برای انجام کارهای زیربنایی در حوزه تربیتی است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش، اولین محلی است که اقدامات زیربنایی باید در آن آغاز شود و سازمان دانش‌آموزی هم با توجه به اینکه در داخل مجموعه آموزش و پپرورش تعریف شده، اولین خط در این زمینه است.

کنگره 313 در راستای معرفی مفاخر و مشاهیر در سطح مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

راویه قاسمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان نیز در ابتدای این دیدار ضمن معرفی ساختار و تشریح فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌اموزی استان زنجان 42 هزار عضو دارد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد، اظهار کرد: خبرگزاری پانا به عنوان تنها خبرگزاری آموزشی کشور، آموزش‌های رایگان به دانش‌آموز - خبرنگاران ارائه می‌دهد و هم‌اکنون حدود یک هزار دانش‌آموز - خبرنگار دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با عضویت و حضور در سازمان دانش‌آموزی، مهارت‌های اجتماعی، تربیتی و دینی را آموزش می‌بینند و با شرکت در کلاس‌های آموزشی، اعتماد به نفس، نویسندگی، گویندگی، مجری‌گری، خبرنگاری و سایر مهارت‌های آنان تقویت می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به فعالیت حدود 1600 مربی در استان زنجان گفت: در راستای تقویت مربیان دانش‌آموزی، نیاز به حمایت و همراهی دستگاه‌های بالادستی و ستادی دارد تا کلاس‌ها به‌صورت پیشرفته برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فضای مجازی در سازمان مرکز تشکیل شده تا از ظرفیت مربیان فضای مجازی برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان استفاده کنیم.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح 313 همزمان با آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس ابراز کرد: این طرح به‌صورت کنگره ملی بوده که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ملی برای معرفی مفاخر و مشاهیر هر استان اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار