در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان مطرح شد

آمار کودکان کار استان زنجان تا شهریور سال جاری 103 نفر است

زنجان (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت تعداد کل کودکان کار استان تا شهریور سال جاری 103 نفر بوده است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آمار کودکان کار استان زنجان تا شهریور سال جاری 103 نفر است

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان امروز به ریاست استاندار تشکل شد.

سلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این جلسه با اشاره به آمار کودکان کار استان گفت: استان زنجان در سال گذشته 21 دختر و 204 پسر کودک کار داشت و در سال جاری نیز 32 کودک کار در استان شناسایی شده و 2 دختر و 10 پسر نیز پذیرش و تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه آمار کودکان کار، شناور است چرا که بعد از 18 سالگی از چرخه کودکان کار خارج می‌شوند، خاطرنشان کرد: موجودی کل کودکان کار تا شهریور سال جاری 103 نفر است.

حسینی با اشاره به اهم اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های فعالیت خدمات مرکز حمایتی - آموزشی کودک و خانواده برای کودکان کار ابراز کرد: تامین لوازم آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت‌های توانمندی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی از جمله این اقدامات است.

وی ابراز کرد: مشکل اصلی در بحث کودکان کار، کودکانی نیستند که به مدت چند ساعت کار می‌کنند بلکه کودکانی هستند که در کارگاه‌هایزیرزمینی به کار گرفته می‌شوند.

کاهش آسیب های اجتماعی مستلزم رعایت پیوست فرهنگی است

حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز با بیان اینکه هر کجا از فرهنگ، غفلت کرده‌ایم آسیب دیده‌ایم، گفت: دست‌های پشت پرده در وقایع و اتفاقات اخیر کشور هویدا شد اما نشان می‌دهد که در اندازه در ساحت فرهنگ، کم بگذاریم به همان اندازه بیشتر دچار آسیب می‌شویم و اگر یک سیستم و ساز و کار اجتماعی خوب داشته باشیم، بسیاری از مشکلات را قبل از بزرگ شدن آن می‌توان حل و رفع کرد.

وی با اشاره به ارائه طرح الزامات اجتماعی ساخت مسکن به ریاست محترم جمهوری در سفر ایشان به استان زنجان اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در ساحت‌های شهرسازی و توسعه اقتصادی و صنعتی را رعایت و لحاظ کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: چاره ای جز رجوع به فرهنگ نداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در خصوص جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان گفت: پیشنهادی به راه و شهرسازی استان ارائه شد که بازآفرینی کوی فلسطین در همان منطقه و با حفظ بافت اجتماعی آن صورت بگیرد.

تمام معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با اشاره به مصوبه‌ای در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و تاکید وزیر کشور در این رابطه گفت: ظرفیت‌سازی در کمپ‌ها اتفاق افتاد و تمام معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند که این کار به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت تا شاهد حضور چنین افراد و تردد معتادان متجاهر در سطح شهرها نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام معتادان متجاهر در این مراکز نگهداری خواهند شد و برنامه‌ای نیز برای بعد از بهبودی و شرایط بازگشت مجدد آن‌ها به جامعه داریم.

رفیعی در خصوص کمپ زنان گفت: تنها کمپ زنان به دلیل غیراستاندارد بودن توسط مراجع قضایی پلمب شده بود که محل جدید تامین شده و اقدامات نهایی آن در حال انجام است که نسبت به انتقال تمام معتادان متجاهر و خودمعرف در این کمپ اقدام خواهیم کرد.

آمار نهایی بازماندگان از تحصیل امسال تا 2 ماه آینده مشخص می‌شود

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه آمار دانش‌موزان بازمانده از تحصیل هر سال در ماه آبان یا آذر نهایی می‌شود، گفت: 878 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی معرفی شده بود که طبق آمار ثبت احوال و مقایسه با آمار ثبت‌نامی‌ها 578 نفر شناسایی شده و 83 نفر نیز تحت عنوان مهاجرت داخلی یا خارجی از حیطه تحصیلی استان زنجان خارج شده‌اند.

وی افزود: 206 نفر از این افراد نیز استثنایی یا دارای بیماری صعب‌العلاج هستند که تربیت‌پذیر هستند اما آموزش‌پذیر نیستند که برخی را شاید بتوان در مدارس استثنایی جذب کرد اما برخی دیگر را خانواده‌ها تمایلی برای اعلام بیماری کودک خود ندارند.

اسماعیلی با بیان اینکه 10 نفر نیز ازدواج کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 172 نفر از این افراد، قابل جذب بودند که 107 نفر جذب شده‌اند ضمن اینکه درصد اندکی از بازماندگان از تحصیل در شهرها هستند و بیشتر آن‌ها در مناطق و بافت روستایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در مقطع متوسطه نیز 437 دانش‌آموز جذب شده است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد مذکور برای سال تحصیلی 1402- 1401 احتمال و برآورد می‌شود که آمار بازماندگان از تحصیل استان 10 درصد کمتر از سال گذشته باشد.

سعید شاهین‌فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در خصوص جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان گفت: تعداد کل قطعات کوی فلسطین 129 قطعه است که 107 قطعه مسکونی، 29 قطعه تجاری - مسکونی و 3 قطعه نیز مذهبی و خدماتی است.

وی با بیان اینکه تاکنون 67 نفر از این قطعات، فرم‌های مربوط به جابه‌جایی را تکمیل کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 44 متقضای موافق جابه‌جایی به کوی زیتون هستند که واحدهای کوی زیتون نیز تا شهریور 1402 یا حداکثر تا پایان سال 1402 تحویل داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار