عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با پانا:

اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات اقتصادی کشور است

دولت باید به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه داشته باشد و موانع این شرکت‌ها را تا بالاترین حد بردارد/ باید برخی از قوانین قدیمی و موانع قانونی از پیش پای کسب و کارهای دانش‌بنیان برداشته شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید ‌فراکسیون رفع موانع تولید در راستای حمایت از کسب‌و‌کار دانش‌بنیان طرح معافیت‌های بیمه‌ای را ارائه دهد ‌یا در راستای تسهیل و کاهش هزینه‌های بیمه برای صاحبان مشاغل دانش‌بنیان راهکارهایی را بیاندیشند تا بخشی از هزینه‌های مشاغل دانش‌بنیان کاهش پیدا کند. برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان باید هر اقدامی را انجام داد هر اقدامی در هر حوزه که لازم باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات اقتصادی کشور است

حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس در گفتگو با پانا گفت: «اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات اقتصادی کشور است و دولت آقای رئیسی به خوبی به این مهم پی برده و رهبر معظم انقلاب هم بر روی آن تاکید کرده‌اند. لذا باید راه را برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هموار ساخت.»

باید در رابطه‌ با شرکت‌های دانش‌ بنیان، سیاست‌گذاری‌های حمایتی به‌صورت دقیق انجام شود. دولت باید به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه داشته باشد و موانع این شرکت‌ها را تا بالاترین حد بردارد

وی بیان کرد: «فراکسیون رفع موانع تولید در راستای حمایت از کسب و کار دانش‌بنیان طرح معافیت‌های بیمه‌ای را ارائه دهد و یا در راستای تسهیل و کاهش هزینه‌های بیمه برای صاحبان مشاغل دانش‌بنیان راهکارهایی را بیندیشند تا بخشی از هزینه‌های مشاغل دانش‌بنیان کاهش پیدا کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از منویات بیات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مطالبات ایشان در ابتدای آغاز سال ۱۴۰۱ و در سخنرانی‌های مختلف‌شان بوده است.»

نماینده مردم تکاب و شاهین‌‌دژ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان، سیاست‌گذاری‌های حمایتی به صورت دقیق انجام شود. دولت باید به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه داشته باشد و موانع این شرکت‌ها را تا بالاترین حد بردارد.»

همتی ادامه داد: «بخشی از این حمایت‌ها مربوط به بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها می‌شود. باید برخی از قوانین قدیمی و موانع قانونی از پیش پای کسب و کارهای دانش‌بنیان برداشته شود.»

وی با اشاره به نقش مجلس در تحقق شعار سال گفت: «مجلس با وضع قوانین و حذف قوانین زائد می‌تواند به تسهیل کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کمک کند. در برنامه هفتم که سیاست‌های کلی آن توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بر حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان تاکید شده است و ضروری است که مجلس با بروزرسانی قوانین در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های برنامه هفتم گام‌های مهمی بردارد و حتی اگر لازم است باید با تصویب قوانین جدید در راستای مانع‌زدایی حرکت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار