در گفت‌وگو با پانا تشریح شد

دلایل مدرک‌گرایی محصلان از زبان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص از نظام آموزش در گرو افزایش کیفیت آموزش است، عنوان کرد که گرایش به گرفتن مدرک در بین دانش آموزان به دلیل این است که سطح آموزش با فضای کار تناسبی ندارد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دلایل مدرک‌گرایی  محصلان از زبان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

حمزه امینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه کیفیت آموزش ارتباط مستقیم با تربیت نیروی متخصص و ماهر دارد، گفت: «در صورتی می‌توانیم امیدوارم باشیم که خروجی آموزش و پرورش تربیت یک نیروی انسانی متخصص باشد که به چند موضوع مهم توجه شود. یکی از این موضوعات مهم تمرکززدایی است.»

افزایش کیفیت آموزش منجر به تربیت نیروی انسانی ماهر می‌شود

وی افزود: «اگر تمرکززدایی در جهت بالا بردن بهره‌وری و افزایش کیفیت و سطح توان آموزشی در کل کشور باشد قطعاً در به حرکت درآوردن نیروی دانش‌آموزی به سمت هدف‌هایی که در جامعه در نظر گرفته خواهد شد و ازجمله داشتن نیروی انسانی ماهر، موفق عمل خواهد کرد. بنابراین عنصر اساسی کیفیت است و ارتقای کیفیت ناخودآگاه امر آموزش را به سمت آموزش و تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای و کاربردی می‌برد.»

دانشگاه‌ها ماشین تبدیل مدرک شده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «دانشگاه‌های ما تبدیل به یک ماشین وحشتناک تبدیل مدرک شده‌اند. آنچه در تمام کشورهای دنیا باب است این است که پس از اتمام مقطع مدرسه درصدی به سرکار رفته و درصدی گرایش به آموزش عالی دارند. یکی از دلایلی که این همه گرایش به آموزش عالی هست به این دلیل است که سطح آموزش‌های ما متناسب با فضای کار نیست و این باید اصلاح شود.»

کارآیی بیشتر در گرو برنامه‌ریزی تمرکززدا است

امینی با اشاره به اینکه باید درهمه حوزه‌ها به سمت کارآیی بیشتر حرکت کرد، گفت: « کارآیی بیشتر نیز در گرو برنامه‌ریزی با نگاه تمرکززدایی است. آنچه مهم است این است که مشخص باشد معلم تا چه حد باید خودش را آماده نگه دارد و در چه سمینارهایی شرکت کند. اینکه معلم خود را به روز نگه دارد، یک حوزه آموزش در حین خدمت است که باید روی آن کار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار