امام جمعه شهرستان پردیس:

مردم غیور شهرستان پردیس به صورت متمرکز در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به  اربعین حسینی، گفت به همت ستاد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی مردم غیور کل شهرستان پردیس به صورت متمرکز در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم غیور شهرستان پردیس به صورت متمرکز در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با اشاره به اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی، گفت: به همت ستاد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی که متشکل از مسئولان این شهرستان است، برای روز اربعین در شهرستان برنامه‌ریزی شده است تا مردم عزیز کل شهرستان یعنی شهرهای بومهن و پردیس و بخش جاجرود به صورت متمرکز در برنامه راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در انتهای این راهپیمایی قرار است تا راهپیمایان عزیز در امامزاده سلطان مطهر بن امام صادق(ع) گرد هم آمده و عزاداری ‌کنند و در طول مسیر که از میدان امام خمینی(ره) پردیس آغاز و منتهی به امامزاده سلطان مطهر(ع) است، حدود 20 موکب جهت پذیرائی و فعالیت‌های فرهنگی توسط مساجد و هیأت‌ها با همکاری شهرداری‌های ایجاد شده است.

امام جمعه شهرستان سوگواری سیدالشهداء(ع) را سیره‌ای راهبُردی در اثربخشی جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: 50 روز عزاداری و سوگواری و برگزاری مراسم وعظ و روضه برای سیدالشهدا در راستای جهاد تبیین بود که آثار و برکات خاص خود را برای نشر فرهنگ اسلام و قرآن، خواهد گذاشت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بعد از شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهداء علیه السلام، سوگواری برای آن‌حضرت بهترین زمینه و محیط را برای نشر فرهنگ اسلام ناب و تبیین معارف قرآن، سیره مستمره ائمه اطهار(ع) به وجود آورد.

وی در نماز جمعه این هفته با اشاره به این موضوع که غرب، حسگرهای تحلیلی خود را نسبت به ایران تعمیر و بازسازی کند، گفت: روز نوزدهم شهریورماه، سه کشور اروپایی عضو ۴+1 بیانیه‌ای تند برعلیه ایران صادر کردند این همان بازی نخ‌نما و همیشگی و سیاست موسوم به چماق و هویج، و یا تهدید و تطمیع است؛ لکن غرب باید حسگرهای تحلیلی خود را تعمیر و بازسازی کند.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: مذاکره برای رفع تحریم اگر چه برای ایران مهم است اما اولویت ایران، خنثی‌سازی تحریم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. این روش دولت در یک سال اخیر بوده است و خواهد بود. در شرایط کنونی هم، آمریکا و اروپا در بحران زمستان، بیش از هر زمان به گاز ایران نیاز دارند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز گفت: دفاع مقدس الگوئی برای ملت‌های آزاده و چراغ راهنما برای مدیریت راهبردی و کلان کشور است. دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام حسینی افزود: این رویداد ماندگار و جاویدان، با وجود خسارات آن، دارای درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است و تجربیات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده، و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: جنگ هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلی‌ ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دورِ مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌گردد.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: باید از دفاع مقدس درس گرفت و با اتحاد ملی و خودکفائی در تمام زمینه ها، و بی اعتمادی به بیگانگان، و تربیت جوانان با روحیه انقلابی و ولایت‌مداری، همیشه در حال دفاع مقدس و دوری از ذلت باشیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار