امام جمعه شهرستان پردیس:

مسجد بهترین مکان برای تحکیم بنیان خانواده است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مساجد، مسجد را بهترین مکان برای تحکیم بنیان خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مسجد بهترین مکان برای تحکیم بنیان خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در مراسم نماز جمعه شهر پردیس، خانواده را یکی از مسائل مهم که به صورت جدی مورد هدف دشمنان قرار گرفته، خواند و تصریح کرد: خانواده به‌ عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و سنگ‌بنای شکل‌گیری جامعه است، می‌توان از مساجد که بهترین مکان برای تحکیم خانواده هستند برای خنثی کردن خطر دشمنان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جذب خانواده‌ها و حضور آنها در مسجد، نخست باید موانع حضور آنان شناخته شود، تصریح کرد: یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن خانواده ها را به سمت مساجد سوق داد مشارکت دادن خانواده‌ها در اداره امور مسجد است یعنی بخشی از فعالیت‌ها را باید به خانواده ها واگذار کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه توجه به بهداشت و نظافت مساجد یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان خانواده‌ها را به آمدن به مساجد تشویق کرد، اظهار کرد: از آنجایی که زنان بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور آنان در مساجد سهم بسزایی در جذب همسران و فرزندان آنها خواهد داشت بنابراین لازم است تا محل استقرار خانم‌ها بیش از قسمت آقایان از جذابیت، راحتی و مطلوبیت برخوردار باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: توجه ویژه به قشر نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آنها و همینطور توجه به اصل برقراربودن مساجد و باز بودن دائمی مسجد به روی مردم نیز فعالیت هایی است که برای دعوت مردم به سمت مساجد می‌تواند کارساز باشد.

وی در رابطه با روز جهانی دنیای مجازی اظهار کرد: همه کشورهای پیشرفته دنیا، متناسب با فرهنگ جامعهِ متبوع، شبکه‌های اجتماعی دارند؛ اما کاربران ما از محصولات بیگانه استفاده می‌کنند که به مرور زمان فرهنگ آنها مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: فضای مجازی رها شده در کشور، در یک جنگ شناختی میان‌مدت و بلندمدت، نسل انقلاب را نشانه گرفته است و از این رو باید شبکه‌های اجتماعی داخلی به سرعت تولید و با تبلیغات گسترده در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: متخصصان با غیرت و با همت کشورمان، توان تولید شبکه‌های اجتماعی با کیفیت را دارند و این را با تولید چند نرم‌افزارِ شبکه اجتماعی ایرانی ثابت کرده‌اند؛ ولی برای تقویت آنها دولت باید با تمام نیروی خود به آنان کمک کرده و موانع پیش روی آنها را برطرف کند. طراحان شبکه‌های اجتماعیِ داخلی در صورتی می‌توانند موفق و مؤثر باشند که همه آحاد جامعه، از مسئولین تا مردم به این نهال تازه پاگرفته اعتماد ورزند و از آن به هر صورتی که می‌توانند حمایت کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت و متخصصین وظیفه دارند از بین صدها شبکه اجتماعی ایرانی، بهترین و کاربردی‌ترین آنها را انتخاب و ضمن معرفی به مردم، به‌صورت ویژه از شبکه‌های برگزیده حمایت کنند. دولت باید اینترنت ملی ایجاد کند و خودِ دولت از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کند و آن را تبلیغ کند و گروه‌ها و کانال‌های معتبر را معرفی کنند و در این زمینه سرمایه‌گذاری و نظارت جدی داشته باشند تا از ورود و پذیرش فرهنگ بیگانه در جامعه خود جلوگیری کنیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار