رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش:

تاثیر روش تدریس معلم در یادگیری دانش‌آموزان غیرقابل انکار است

تهران (پانا) - رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری از روش تدریس معلمان به‌عنوان امری غیر قابل انکار در سطح یادگیری دانش‌آموزان یاد کرد و تاثیر آن را انکارناپذیر خواند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر روش تدریس معلم در یادگیری دانش‌آموزان غیرقابل انکار است

عباس نجار در هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس، در اردوگاه شهید باهنر با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در تدریس بیان کرد: سازمان هایی در سطح کشور حضور دارند که در راستای جذب نیروی انسانی و توزیع اعتبارات تصمیم‌گیرنده هستند و سخن واحد و مشترک آن‎ها این است که کیفیت آموزشی کاهش یافته و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این گفته صحیح است و کلید حل این مسئله در دستان مسئولان مربوطه قرار دارد؛ اتفاقات خوبی نسبت به سال گذشته در حوزه نیروی انسانی و گروه‌های آموزشی در حال اجرا است و این نوید را خواهیم داد که نقش گروه‌های آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی‌ یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفتیم؛ نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه‌بندی متقاضیان قرار دادیم . بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم ما است.

نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‎ای به عملکردها شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره نقش تکنولوژی در آموزش، گفت: تکنولوژی آموزش از نگاه افراد مختلف، برداشت‌های مختلفی دارد؛ به طور مثال شخصی که به تکنولوژی نگاه تخصصی داشته باشد، آن را ابزاری مهم برای پیشرفت می‌داند؛ اما آنچه که از تکنولوژی برای اهمیت دارد نگاه ویژه به این مساله است؛ زیرا باید در خدمت ما باشد تا بتوانیم برای توسعه آموزشی و تکمیل فرایندها از آن استفاده کنیم، اما به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری تکنولوژی کم است.

وی افزود: در دوسال فراگیری ویروس کرونا این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی استفاده کنیم؛ استفاده از محتواهای الکترونیکی به دانش‌آموز این اجازه را می‌دهد تا تفاوتی بین نسل خود و نسل‌های گذشته ببیند.

نجار ادامه داد: استفاده از تکنولوژی در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار