به همت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انجام شد:

برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس‌» با هدف آشنایی با ابزارهای نوین آموزشی

تهران (پانا) - هجدهمین جشنواره «الگوهای برتر تدریس‌»، با هدف آشنایی دبیران برتر کشور با ابزارهای نوین آموزشی و انتقال تجربیات آنان به یکدیگر درباره شیوه آموزش دروس، به‌میزبانی اداره کل شهرستان‌های استان تهران در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس‌» با هدف آشنایی با ابزارهای نوین آموزشی

در این برنامه عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش و مرتضی تاجیک معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران با همراهی دیگر مسئولان مربوطه از شیوه تدریس دبیران برتر شرکت کننده در این جشنواره، دیدن کردند.

هجدهمین جشنواره «الگوهای تدریس برتر» در دو بخش علمی و عملی برگزار می‌شود که بخش علمی این جشنواره در محورهای: تجارب موفق و برتر دبیران، ایده‌های نو و تجارب اثربخش مدیران و معاونین دوره دوم آموزش متوسطه و تحلیل محتوای کتاب‌های درسی (حسابان ۱، فیزیک ۱، جامعه‌شناسی ۲ و اصول عقاید ۳) برگزار می‌شود.

بخش عملی این جشنواره نیز، در سه محور حضوری، غیرحضوری و تولید رسانه است که بخش غیرحضوری، برای تمامی دروس دوره دوم متوسطه نظری قابل اجرا است؛ بخش تولید رسانه نیز شامل تهیه موشن گرافیک با محوریت درس آزمایشگاه علوم تجربی، اینفوگرافیک درس شیمی و پوستر با درس زمین‌شناسی قابل اجرا است؛ همچنین بخش حضوری نیز با محوریت درس زیست‌شناسی هم‌اکنون در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری هجدهمین جشنواره «الگو‌های تدریس برتر»، راهنمایی و آشنایی دبیران با بهترین شیوه‌های تدریس در مدارس است؛ از این رو این جشنواره سبب می‌شود دبیران برتر کشور با ابزارهای نوین و تمام مقدمات تدریس از منظر تولید محتوای جدید آشنا شده و بتوانند عاملی موثر در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند.

شایان ذکر است، هجدهمین جشنواره «الگوهای تدریس برتر» به میزبانی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، از ۱۹ الی ۲۲ شهریور ماه سال جاری پذیرای دبیران برتر کشور در اردوگاه شهید باهنر است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار