دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

موضع جمهوری اسلامی ایران در برجام کاملا هوشمندانه است

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در برجام کاملا هوشمندانه است، گفت ایران مذاکرات را ترک نمی‌کند و در عین حال از خطوط قرمز خود‌ که مبتنی بر منافع ملی است کوتاه نخواهد آمد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
موضع جمهوری اسلامی ایران در برجام کاملا هوشمندانه است

‌به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی‌، اسدالله بادامچیان تصریح کرد: عظمت اربعین حسینی همه ساله افزایش می یابد و امسال این حضور مردمی به گونه ای گسترده شد که مشکلاتی پدید آمد و متاسفانه دولت فعلی عراق نیز نقش موثری در ایجاد مشکلات داشت ولی خیزش عظیم مردمی در اربعین بر همه این مشکلات غلبه دارد.

وی با تاکید بر اینکه از زحمات وزارت کشور و ستاد اربعین در برگزاری این راهپیمایی باشکوه تشکر می کنیم گفت: به نظر ما دولت باید هوشمندانه تر عمل می کرد و از نیروهای مردمی در این امر کمک می گرفت و در روزهای آینده نیز کمک بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی‌ همچنین گفت: در چند روز اخیر برخی از اصلاح‌طلبان همسو با جریان‌های معاند در تلاش هستند تا با بزرگنمایی این مشکلات به کلیت موضوع اربعین انتقاد وارد کنند.

وی افزود: این گروه در مخاطب شناسی دچار خطای راهبردی شده‌اند چرا که با تحریک زائران اربعین علیه دولت، مردم به سمت آنها نخواهند رفت و اعتنایی نیز به این منفی بافی گویی هاندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به فوت ملکه انگلیس گفت: این اتفاق این کشور استعمارگر را که درگیر بحران های همه جانبه اقتصادی سیاسی و فرهنگی بوده به بحران حاکمیتی هم دچار خواهد کرد.

بادامچیان تاکید کرد: این جابجایی شاه و ملکه در انگلستان صرفاً تغییر حاکم به حاکم دیگر نیست بلکه تغییراتی اثرگذار در مسائل داخلی و خارجی انگلستان پدید می‌آورد که یکی از آنها استقلال طلبی کشورهای زیر سلطه انگلستان است.

وی تصریح کرد: حاکمان انگلستان ثبات سیاسی خود را در ثبات استعماری می دانند و علت اصرار به نگهداری نظام کهنه سلطنتی همین است، ولی این ثباتِ لرزان و بی پایه ای است که طوفان های آینده آن را به سقوط می کشاند.

بادامچیان افزود: در تغییر ملکه انگلیس که بر مبنای رسوم به جا مانده از قرون وسطا و مبتنی بر سیستم سلطنتی موروثی است، دموکراسی و توجه به نظر مردم در این کشور خدشه دار است و با این همه مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: غرب زده ها و مدرنیته خواهان غربگرا سکوت می‌کنند و علیه این نظام کهنه و مغایر با حقوق بشر سخن نمی گویند، بلکه برخی اصلاح طلبان درگذشت این ملکه استعمار و محور اشرافیت پلید سلطنتی و سلطه گری ظالمانه را تسلیت گفته اند که شرم آور است.

وی همچنین گفت: امیدواریم تحولاتی که آزادی خواهان انگلستان در تغییر نوع حاکمیت خود می‌خواهند با رعایت اصول آزادی و احترام به استقلال ملت ها و کشور ها شکل بگیرد.

بادامچیان در ادامه با اشاره به جنایات انگلستان علیه ایرانیان اظهار داشت: ملت ایران فراموش نمی کند که دولت ملکه انگلیس آسیب ها و زیان های هنگفتی را بر ایران وارد آورده، به ویژه در نهضت ملی شدن نفت و غارت نفت ایران، اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و سپس در کنسرسیوم تحمیلی که ۴۳ درصد درآمد را به یغما می برد و در جریان انقلاب اسلامی که هم دست با آمریکا و سفیر انگلیس در ایران علیه ملت به پاخاسته ایران توطئه می نمود و پس از تاسیس نظام جمهوری اسلامی نیز همواره در تحریم ایران و آراء مخالف در شورای امنیت و در برجام فعال بوده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در برجام کاملا هوشمندانه است، ما مذاکرات را ترک نمی کنیم و در عین حال از خطوط قرمز خودمان که مبتنی بر منافع ملی است کوتاه نمی آییم و در داخل کشور هم به توانمندی‌های داخلی و مردم خودمان اعتماد می کنیم و مثل دولت قبل همه چیز را به برجام گره نمی زنیم چرا که دوران برجام به پایان راه رسیده است و حتی دیگر بهانه‌ای برای عدم مدیریت و سیاست های غلط به شمار نمی آید، گرچه هنوز برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی آن را ابزار تبلیغی خود می‌دانند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر راهی برای لغو تحریم‌ها باشد حتماً آن مسیر را با اقتدار طی می‌کنیم، ولی در قبال لغو تحریم‌های راستی‌آزمایی شده ضمانت می‌گیریم، چرا که به آمریکا اعتماد نداریم.

بادامچیان همچنین گفت: در حالی که بحران فلج کننده انرژی در اروپا در زمستان سرد در پیش است آمریکا باز هم در برجام به‌دنبال زیاده‌خواهی و تضمین امنیت صهیونیست‌ها در منطقه است و مردم اروپا را قربانی این زیاده‌خواهی می کند.

وی ادامه داد: بالای ۴۰ سال تحریم ایران و اخیراً تحریم های روسیه و چین ناکارآمدی تحریم را اثبات کرده است، زیرا به جای آسیب به تحریم شده، آسیب اصلی را به تحریم کننده وارد آورده است.

وی درباره اینکه چرا باز آمریکا اخیراً وزیر محترم اطلاعات و چند شرکت ایرانی را مشمول تحریم کرده است گفت: چه کار دیگری می تواند بکند؟ تهدیدهایش که تو خالی است، جنگ را نمی تواند شروع کند، بحران اقتصادی و ورشکستگی جایی برای باج دهی نگذاشته است.

وی اضافه کرد: غرق شده ای است که به هر گیاه دست می‌زند شاید کاری بتواند انجام دهد و البته که نمی‌تواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار