دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد:

چرا مردم به آیت‌الله رئیسی رای دادند

مدیریت کرونا در دولت سیزدهم کار بسیار عظیمی بود و البته ارزشمند/ وزارت خارجه دولت سیزدهم امور را با قدرت مدیریت کرده و موفق بوده است/ برجام یک رویداد به پایان رسیده است

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در آستانه یک‌سالگی دولت به مرور اتفاقات و عملکرد دولت سیزدهم در یک‌سال اخیر پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۹۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
چرا مردم به آیت‌الله رئیسی رای دادند

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با پانا در آستانه یک‌سالگی دولت، اظهار کرد: «دولت آقای رئیسی تلاش می‌کند تا با جراحی اقتصادی اثرات نامناسب عملکرد دولت قبل را از بین ببرد. دولت اصلاح‌طلب قبل کار را به جایی رساند که باید جراحی صورت بگیرد، علت هم روشن است، دولت قبل در حوزه مسکن مشکلات زیادی درست کرد و کنار نشسته‌اند و طلبکار هم هستند درحالیکه باید از ملت عذرخواهی کنند. دولت آقای رئیسی نیز تا این وضعیت را سامان دهد نیازمند زمان لازم و برنامه است. در حوزه ارز، رئیس بانک مرکزی دولت سابق قیمت دلار را به ۳۰ هزار تومان رساند و ضربه سنگینی بود. یا نگاه منفی که به توانایی‌های داخلی داشتند و همه چیز را به برجام ربط داده بودند. دولت قبل تحریم را خیلی سخت کرده بود، درحالیکه تحریم مقداری در وضعیت اقتصادی ما تاثیرگذار بوده و هست، آن درصد را هم اگر تدبیر کنیم، تهدید تبدیل به فرصت می‌شود.»

چرا مردم به آیت‌الله رئیسی رای دادند

وی ادامه داد: «اما با وجود این وضعیت، در انتخابات سال گذشته مردم پای کار آمدند و به سه دلیل به دولت آقای رئیسی رای دادند. اول به دلیل نارضایتی شدید از دولت اصلاح‌طلبان اعتدالی و دولت گذشته؛ دوم اینکه امید داشتند یک شخصیت پاک، درستکار، انقلابی و مردمی روی کار بیاید، آنها از رفتارهای ریاست‌مآبانه زده شده بودند و هنوز هم ناراحت هستند. قرار است رئیس‌جمهور ما علی‌گونه باشد و ابوتراب باشد و مشخص است که آقای رئیسی توانسته است در این بخش به خوبی عمل کند. سوم اینکه امیدی که بتوانند به جای افکار منفعل در برابر سیاست‌های غربی و فشارهای آن‌ها افکار جدی توانمندی که معتقد است می‌تواند با قدرت کشورش را اداره کند، جایگزین شود. مردم به این علت به آقای رئیسی رای دادند.»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: «همه مشاهده کردند که در انتخابات گذشته چه ریاست‌جمهوری چه میان‌دوره‌ای مجلس، اصلاح‌طلبان یک رای بسیار پایین نازل را کسب کردند و الان هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اکنون هم جز سیاه‌نمایی و منفی بافی و سردرگمی در مسایل تحلیلی ندارند، حرفی برای گفتن برای آن‌ها باقی نمانده است. چهره‌ای که بتوانند به آن اتکا کنند نیز برای‌شان باقی نمانده است.»

مدیریت کرونا در دولت سیزدهم کار بسیار عظیمی بود و البته ارزشمند

بادامچیان تصریح کرد: «بعد از انتخابات هم، آقای رئیسی توانستند در مسیر صحیح حرکت و هم مسائل را حل کند. دولت آقای رئیسی در بخش‌های زیادی کاملا موفق بوده است به‌ویژه در بخش سلامت و مبارزه با کرونا. همه ما شاهد بودیم که ۷۰۰ نفر فوتی در روز به چند نفر رسید و حتی به صفر فوتی در روز. این کار بسیار عظیمی است و البته ارزشمند. همه از دولت در بخش کرونا، تامین دارو و کارهای مردمی در این زمینه ممنون هستند. حتی کار به جایی رسیده که خوشبختانه بسیاری از کالاهای این حوزه صادر می‌شود. من خود در این مسیر تولید ماسک بودم، معاون وزیر صمت آمده بود و می‌خواست همین ماسک را هم گران کند، می‌گفت پارچه ماسک باید ۷۰ درصد گران شود، اما ما اجازه ندادیم. امیدواریم در این فضای بین‌المللی کرونا، مجددا موفقیت دولت آقای رئیسی در ساخت واکسن‌ها و تامین آنها و عادی کردن وضع اجتماع تداوم پیدا کند. دولت قبل همه چیز را تعطیل کرده بود.»

وزارت خارجه دولت سیزدهم امور را با قدرت مدیریت کرده و موفق بوده است

این فعال سیاسی به حوزه دیپلماسی هم اشاره کرد و گفت: «در حوزه سیاست خارجی، وزارت خارجه به خوبی و با قدرت امور را اداره کرده است، همه جا حضور دارند از شانگهای تا بریکس و ... موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کردند. در بخش برجام دولت موفقیت خیلی خوبی دارد، چون هم رفع تحریم‌ها را دنبال کرده و هم به طرف مقابل فهمانده که ما هیچوقت از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد و استوار و محکم پای کار هستیم.»

برجام یک رویداد به پایان رسیده است

وی در این باره ادامه داد: «به اعتقاد من برجام یک رویداد به پایان رسیده است. وقتی یک رویدادی به پایان می‌رسد دو راه دارد، یا رها می‌شود یا به یک توافق اجمالی دست پیدا می‌کنند‌. تحریم آمریکا دیگر تاثیر آنچنانی در ما ندارد، دیگر آنها نمی‌توانند چیزی به ما تحمیل کنند. بنابراین این موفقیت بسیار ارزشمندی است که به دست آمده است به طوری که اکنون آمریکایی‌ها متحیر هستند که چکار کنند.»

آیت‌الله رئیسی در بخش اقتصادی دولت تجدیدنظر کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «در حوزه نفت هم دولت فروش بسیار خوبی داشته است. در حوزه‌های دیگر هم موفقیت‌هایی کسب کرده است. دولت آقای رئیسی یک‌ دولتی است که در یک بخش بسیار موفق است، در یک بخش برخی از وزرای دولت عالی هستند، در بخشی از وزرا هم مخصوصا اقتصادی موفق نیست مانند وزیر کار که فردی نبود که با امور کار و کارگر و سرمایه آشنایی داشته باشد. وزیر این حوزه باید نگاه جامعی نسبت به جامعه کارگری داشته باشد. جانشین ایشان امیدواریم کسی باشد که شایستگی‌های این حوزه را داشته باشد. صرف آدم خوب بودن کافی نیست باید کاربلد هم باشد که بداند کار و کارگر و کارفرما و مسایل آنها چیست و آن‌ها را حل کند. به اعتقاد من در آستانه یک‌سالگی دولت، آقای رئیسی باید در حوزه اقتصادی خود یک تجدید نظری داشته باشد و اگر خود وزرا هم می‌دانند در حوزه کاری آن‌ها شخص قوی‌تری هست، به مانند آقای عبدالملکی کنار بروند.»

همه باید به این دولت کمک کنند تا بتواند مسایل مردم را به خوبی پیش ببرد

وی گفت: «در مجموع دولت در حد موجود بسیار خوب عمل کرده است، همه هم باید به این دولت کمک کنند تا دولت بتواند مسایل مردم را به خوبی پیش ببرد. پیشنهاد من این است که در سالگرد انتخابات و ۱ سالگی دولت، همه رسانه‌ها این اقدامات را مرور کنند، همه هم در راستای کمک به دولت باشد. دولت با تمام وجود می‌خواهد کشور و مردم در بالاترین حد بوده و در بهتری وضعیت زندگی کنند. البته برای مردم باید راه‌های درآمد ایجاد شود. جناب آقای رئیسی از عناصر بسیار انقلابی، ولایی، قوی و باصداقتی است و انشاالله روز به روز هم به موفقیت‌های وی افزوده خواهند شد. رهبری تعبیر جالبی در دیدار اخیر با پوتین داشتند و فرمودند شما و رییس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید، بنابراین همکاری‌های دو کشور در این دوره باید گسترش یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار