دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱ بود

من فکر می‌کنم برای حضور نوجوانان در مسأله سیاست باید فکر جدی و برنامه‌ریزی قاطعی از سوی آموزش و پرورش و نهادهای ذیربط صورت بگیرد/ در گام دوم نیاز به یک بازنگری و سیاست‌گذاری جدید نسبت به دانش‌آموزان داریم

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو عمومی را تحسین‌برانگیز دانست و تاکید کرد فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱ بود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱  بود

اسدالله بادامچیان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۱ و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک محبت ویژه فرمودند و آن این بود که جمع کثیری از کسانی را که در اغتشاشات فریب بیگانگان را خوردند و بعداً فهمیدند که این فتنه ۱۴۰۱ و دسیسه دشمنان است را عفو کردند. مبنای اصل ولایت و امامت هم همین است که این نوع افراد را مورد عفو قرار دهند. اقدام مقام معظم رهبری خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱ بود. خانواده‌های که با حرکات بچه‌هایشان مخالف بودند منتظر این حرکت بودند و باید به اقدام رهبر انقلاب در اداره مملکت تحسین گفت.

وی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت هم گفت: یکسری سرمایه راکد در دولت وجود دارد که باید به سرمایه با ارزش افزوده تبدیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد. این کار در جهت مثبت خود بسیار خوب است اما اگر دولت بخواهد تاجر، کارخانه‌دار یا سرمایه‌گذار خوبی شود، هرگز نخواهد توانست. اقتصاد باید مردمی باشد تا پیش برود. اگر دولت خود سرمایه‌گذاری کند که این‌ها را بخرد و بفروشد و ... رقیبی در برابر مردم خواهد شد. اگر دولت این‌ها را صرف توسعه عمران کند بسیار خوب است ولی اگر مجدد شرکت‌های خصولتی راه بیافتد مناسب نخواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به وضعیت کنونی آمریکا و جایگاه کشورمان اشاره کرد و گفت: اکنون آمریکا دچار یک بحران است، دعوای بایدن و ترامپ نه دعوای دو فرد بلکه دو حزب آمریکایی است که تا دیروز یکی بودند و به استبدادشان ادامه می‌دادند، اکنون از خانه‌های ترامپ و بایدن اسناد پیدا می‌کنند. به اعتقاد من نظام حکمرانی دو حزبی در آمریکا از بین خواهد رفت. بیش از ۳۵ تریلیون دلار بدهی آمریکاست و ورشکست شده است. این کشور غیر از مشکلات اقتصادی، از نظر مسائل اجتماعی نیز رسوا شده است، هر روز بر اثر شلیک اسلحه تعدادی افراد در آمریکا کشته می‌شوند. اما درباره ایران، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی پرقدرت است، جمهوری اسلامی ایران کشوری است که سوریه را از چنگال داعش بیرون می‌کشد و داعش را نابود می‌کند. ایران در بین ملت‌های دنیا جایگاه دارد و جایگاه خوبی دارد اما روابط بین دول ما دچار مشکل است و آن هم به خاطر مشکلاتی است که نظام استکبار برای ما درست کرده است. اما قدرت ایران غیرقابل انکار است، امسال سخت‌ترین درگیری را با آمریکا داشتیم اما آنها را شکست دادیم و اکنون همه موظف هستند که حفظ وحدت کرده و با دولت همراهی کنند.

بادامچیان با اشاره به موضوع جمهوریت و انتخابات گفت: در جمهوریت اسلامی ما روز به روز رشد کردیم و بر طبق موازین و مکتب اسلام پیش رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی باعث کاهش و افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود، افزود: در انتخابات اخیر رفتار دولت وقت باعث شد که حضور مردم در انتخابات کاهش یابد. دولت آقای روحانی در نیامدن مردم و مشارکت کمتر مردم مقصر است. ولی من معتقدم بعد از این تجربه حتما مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این حزب افزود: فعالیت انتخاباتی در هنگام انتخابات شکل می‌گیرد اما امر انتخابات جاری است. نه حزب ما بلکه همه گروه‌ها مشغول هستند و سعی می‌کنند در انتخابات بعدی شرکت کنند. انتخابات آینده ما یک انتخابات پر از رقابت‌های شدید در درون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهد بود و راهی هم غیر از این انتخابات وجود ندارد.

بادامچیان در پاسخ به دیگر سوال پانا درباره اجرای فرمان جهاد تبیین نسبت به دانش‌آموزان تاکید کرد: امام بعد از انقلاب فرمودند که دانش‌آموزان را از همین ابتدا وارد سیاست کنید که وقتی وارد اجتماع می‌شوند بی‌خبر نباشند. امام سال ۴۲ فرمودند که یاران من در گهواره‌ها هستند. من فکر می‌کنم برای حضور نوجوانان ما در مسأله سیاست باید فکر جدی و برنامه‌ریزی قاطعی از سوی آموزش و پرورش و نهادهای ذیربط صورت بگیرد. در گام دوم نیاز به یک بازنگری و سیاست‌گذاری جدید نسبت به دانش‌آموزان داریم. یک بحث کلی هم وجود دارد که آیا آموزش و پرورش وارد سیاست بشود یا نشود. یک چیزی باید مشخص شود، یک زمان آموزش و پرورش می‌خواهد دانش سیاسی را آموزش دهد، یا یک زمان می‌خواهد در صحنه سیاسی حضور فعال داشته باشد؟ باید این را مطالبه کرد و پرسید که چگونه این کار باید انجام شود که دانش‌آموز هم از درس جا نماند و هم در صحنه سیاسی حضور داشته باشد؟

وی در ادامه این نشست ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت گفت: ما قطعا از دولت آقای رئیسی حمایت خواهیم کرد و انتقادات سازنده را نیز منتقل خواهیم کرد. انشالله که بتوانیم همه با هم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار