مدیرکل اسبق محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

روند افزایشی آموزش محیط‌زیست به دانش‌آموزان در کشور

دانش‌آموز باید در فضای مدرسه با بخش‌های مختلف حوزه محیط‌زیست اعم از حیات وحش، پسماند، تالاب‌ها و... آشنا شود/ باید دانش‌آموزان را به آمادگی درونی و باور برای حفظ محیط‌زیست رساند

تهران (پانا) - یک کارشناس محیط زیست و مدیرکل اسبق محیط زیست شهر تهران معتقد است که آموزش مباحث محیط‌زیستی به دانش‌آموزان در کشور روندی افزایشی یافته است و این مساله در بلندمدت به نفع جامعه و محیط‌زیست خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۰۸۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایشی آموزش محیط‌زیست به دانش‌آموزان در کشور

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه دانش‌آموزان نسل آینده‌ساز ایران هستند، گفت: «اگر دانش‌آموزان آگاهی بیشتری نسبت به محیط زیست داشته باشند، می‌توانند سبک زندگی و فعالیت‌های خود در جامعه را به نفع محیط زیست اصلاح کنند. معتقدیم آموزش در حوزه محیط‌زیست، نوعی سرمایه‌گذاری در جامعه است و هر چه برای بخش کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری شود، منفعت آن به کشور می‌رسد.»

مدیرکل اسبق محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان در مسایل مختلف از جمله محیط‌زیست بسیار اهمیت دارد، گفت: «برای آشنایی دانش‌آموزان با مسئولیت‌ها و وظایف‌شان در حوزه محیط‌زیست باید زودتر اقدامات انجام شود، در این مسیر علاوه بر تولید محتوای آموزشی، باید مربیان و معلمان نیز توانمند شوند و در نهایت کارهای عملی در مدارس انجام شود. دانش‌آموز باید در فضای مدرسه با بخش‌های مختلف حوزه محیط‌زیست اعم از حیات وحش، پسماند، تالاب‌ها و... آشنا شود تا بداند اهمیت هر یک از این بخش‌ها چقدر است و تا چه میزان می‌توان به حفظ آن کمک کرد.»

بازگیر خاطرنشان کرد:‌ «آموزش‌ها در حوزه محیط‌زیست به تغییر رفتار منجر می‌شود و به نفع جامعه خواهد بود. اکنون آموزش‌هایی که در این بخش آغاز شده خوب است اما کافی نیست و باید دانش‌آموزان را به آمادگی درونی و باور برای حفظ محیط‌زیست رساند. اگر مشوق‌های لازم در دانش‌آموزان ایجاد شود، می‌توان امیدوار بود که برخی موضوعات محیط‌زیستی به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود.»

وی تصریح کرد: «بر اساس سند توسعه آموزش و پرورش، آموزش و پرورش باید افراد را به‌عنوان انسان‌هایی مسئول در برابر خداوند، دیگران، خودشان و طبیعت تربیت کند که در این حوزه اقداماتی صورت گرفته و باید برای مسئول تربیت کردن دانش‌آموز در برابر محیط‌زیست نیز اقدامات بیشتری صورت بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار