کدام داروها برای حافظه مضر هستند؟

تهران (پانا) - عموما همه داروها عوارض خاص خود را بر جسم و روح انسان کم و بیش می‌گذارند، اما برخی داروها هستند که برای حافظه مضر هستند و تبعات بدی علیه حافظه ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کدام داروها برای حافظه مضر هستند؟

به گزارش نمناک، داروها می توانند طیف گسترده ای از عوارض جانبی را ایجاد کنند که برخی از آنها ناخوشایند و برخی دیگر کاملاً خطرناک هستند. یکی از این عوارض جانبی خطرناک که اغلب هم نادیده گرفته می شود، فراموشی و افت قدرت حافظه است. برای برخی از افراد، از دست دادن حافظه می تواند به مشکلی تبدیل شود که بر توانایی آنها در انجام وظایف روزمره تأثیرگذار خواهد بود. در این قسمت چند دارویی که حافظه را ضعیف می کنند؛ معرفی خواهیم کرد.

داروهای خواب‌آور

اگر از مشکلات مزمنِ خواب رنج می‌ برید، احتمالاً داروی خواب آور مصرف می کنید تا استراحت بهتری هنگام شب داشته باشید؛ اما این داروها عوارض جانبی زیادی از جمله کاهش قدرت حافظه و دیگر مشکلات ذهنی را به وجود می آورند؛ پس مراقب باشید که در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

داروهای ضد افسردگی

دارو های ضد افسردگی دسته ای از داروها هستند که عدم تعادل شیمیایی در مغز را اصلاح می‌کنند و از این طریق علائم مربوط به اختلالات افسردگی را کم می‌کنند؛ اما خود می‌توانند عاملی برای کاهش قدرت حافظه باشند.

داروهای بی‌اختیاری ادرار

آنتی کولینرژیک ها برای درمان بی اختیاری ادرار و همچنین سایر بیماری ها؛ مانند فشار خون بالا، آسم و بیماری پارکینسون استفاده می شوند؛ اما بسیاری از مطالعات اثبات کرده اند که این داروها با مسدود کردن استیل کولین، یک پیام رسان شیمیایی درگیر با بسیاری از عملکردهای بدن، باعث از دست دادن و ضعیف شدن حافظه می‌شوند.

آنتی هیستامین

دارو های آنتی هیستامین به مرور زمان باعث خواب آلودگی و فراموشی بیمار می شود؛ همچنین استفاده طولانی مدت از این دارو را با افزایش خطر زوال عقل مرتبط دانسته اند.

داروهای فشار خون

فشار خون بالا عاملی برای افزایش خطر و افت عملکرد ذهنی است. اگر نتوانیم فشار خون بالا را درمان کنیم، می‌‌تواند منجر به سکته شود و در نتیجه این داروها اهمیت بسیار زیادی دارند که متأسفانه یکی از عارضه جانبی آنها افت قدرت حافظه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار