مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش:

میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شایسته تقدیر است

تلاش ما این است که بتوانیم دید دانش آموز را نسبت به رشته ریاضی باز کنیم و بدانند ریاضی انواع تفکر را برای فرد رقم خواهد زد

اصفهان (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصفهان از استان‌های اول در میزبانی از مسابقات نوجوان خوارزمی است، تصریح کرد میزبانی اصفهان از این دوره از جشنواره نوجوان خوارزمی شایسته تقدیر است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شایسته تقدیر است

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی دامن زدن به خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی افزود: بعد از ابلاغ اسناد بالادستی لزوم پرورش دانش آموز در شش ساحت تعلیم و تربیت و ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری بیش از پیش مدنظر قرار گرفت و تلاش کردیم از طریق برگزاری جشنواره خوارزمی ذوق فناورانه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۶ سال را زنده کند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن سه محور جدید جشنواره نوجوان خوارزمی ادامه داد: محورهای ریاضیات، برنامه نویسی و مناظره علمی به تازگی به جشنواره نوجوان خوارزمی اضافه شده است که در راستای جبران کمبودهای برنامه آموزشی مدارس است.

یزدانی در خصوص اضافه شدن محور ریاضی تصریح کرد: در حال حاضر رشته ریاضی در بحث انتخاب رشته با اقبال کمتری روبه‌رو است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم دید دانش آموز را نسبت به رشته ریاضی باز کنیم و بدانند ریاضی انواع تفکر را برای فرد رقم خواهد زد.

وی در تشریح محور مناظره ابراز کرد: مناظره از جمله محورهایی بود که با اقبال زیادی روبه‌رو شد ‌و در آن تلاش شد تفکر انتقادی در میان دانش‌آموزان متوسطه اول رشد کند زیرا توسعه تفکر و تعقل جزو برنامه‌های جدید سند آموزشی است.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال‌های گذشته دانش آموزان برتر بعد از اختتامیه رها می‌شدند، اما امسال جامعه یادگیری پیش‌بینی شده است که در آن دانش آموزان تا سن ورود به دانشگاه از طریق شرکت‌های دانش بنیان با شناسایی نقاط ضعف به سمت شکل دهی ایده‌های خود حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان از استان‌های اول در میزبانی از مسابقات نوجوان خوارزمی است، تصریح کرد: میزبانی اصفهان از این دوره از جشنواره نوجوان خوارزمی شایسته تقدیر است و رفتن جشنواره نوجوان خوارزمی از اصفهان نشان از ضعف اصفهان ندارد، بلکه می‌خواهیم تجربه میزبانی را به شهرهای مختلف بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار