مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

اختصاص مهرماه به رفع اشکالات دانش‌آموزان و جبران کاستی‌های آموزشی ناشی از دو سال کرونایی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه روند رفع نواقص و کاستی‌های دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص مهرماه به رفع اشکالات دانش‌آموزان و جبران کاستی‌های آموزشی ناشی از دو سال کرونایی

پس از دوری دو ساله دانش‌آموزان از آموزش حضوری و به خاطر آسیب‌های تحصیلی ناشی از این دوران، براساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و همچنین با فروکش کردن شیوع کرونا تصمیم بر این شد تا امسال دانش‌آموزان به صورت کاملا حضوری، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

این دوری دوساله منجر به ایجاد برخی معضلات آموزشی و افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان شد و کاستی‌هایی را نیز به وجود آورد، مخصوصا در بین دانش‌آموزانی که از مقطع تحصیلی ابتدایی دوره دوم به مقطع متوسطه دوره اول رفته‌اند.

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه درباره نحوه رفع این کاستی‌ها در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «طی هفته‌های گذشته سنجش آغازین در رابطه با ارزیابی میزان افت تحصیلی و بررسی کاستی‌های موجود در دوره متوسطه اول را آغاز کردیم و بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد در دروسی مانند علوم، ریاضی و ادبیات فارسی، دارای مشکلاتی هستیم.»

او ادامه داد: «به همین علت معلمان عزیز در راستای رفع این کاستی‌ها که دانش آموزان در پایه‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اند، قدم برداشتند و فعالیت خود را آغاز کردند.»

وی در پاسخ به این سوال که معلمان به چه نحوی کاستی‌های گذشته دانش‌آموزان را رفع خواهند کرد، گفت: «مقرر شده است معلمان تدریس کتاب‌های درسی را از اول آبان آغاز کنند و در طول مهرماه اقدام به رفع نواقص و کاستی‌هایی کنند که در مقطع گذشته وجود داشته و اکنون همراه با دانش‌آموز به مقطع جدید آمده است. در واقع ماه مهر به صورت جدی به رفع نواقص اختصاص داده شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار