سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

مجوز جذب فوری 7 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش صادر شد

کسانی که پیش از این به شیوه‌ها و طرح‌‌های مختلف در حال همکاری با وزارت آموزش و پرورش بودند، از طریق آزمون انتخاب و جذب می‌شوند/‌ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان مطابق نص قانون تدوین شده است‌

تهران (پانا) - سخنگوی دولت درباره فرآیند جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش توضیح داد و گفت تعدادی که ضرب‌الاجل دارد و به‌صورت فوری نیاز به جذب آ‌ن‌ها وجود دارد، جلساتی درباره آن برگزار و عددی که در سازمان اداری و استخدامی مورد تایید نهایی قرار گرفته است، عددی قریب به ۷ هزار نفر است که برای جذب آن‌ها به صورت قرارداد کار معین مجوز صادر شده است. 

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مجوز جذب فوری 7 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش صادر شد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعضای دولت در هفته دولت، مهمان مقام معظم رهبری بودند و مثل همیشه بیانات امید‌آفرین و رهنمودهای راهگشای ایشان در جلسه مطرح شد. از نکات روحیه‌بخش ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم. بعد از این دیدار، دولت سعی کرد استمرار در شتاب حرکت را با سرعت بیشتر دنبال کند و جلسات مشترک با استانداران نیز برگزار شد و محور این جلسه اصلی در خصوص نکات مقام معظم رهبری بود. تقسیم کار صورت گرفت و دبیرخانه دولت مکلف شد نتیجه کار را پیگیری کند.

وی افزود: ما در آستانه پیاده‌روی عظیم اربعین هستیم. پس از اینکه مساله کرونا فروکش کرد، پیش‌بینی این است که حجم شرکت در این مراسم عدد بالایی باشد به گونه‌ای که تخمین زده شده پنج میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کنند در صورتی که پیش از این قریب به ۱۰۰ هزار نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کردند. ستاد اربعین جلسه‌‌ای با حضور رئیس‌جمهوری داشته و در جلسات هیات دولت چندین مرتبه به موضوع اربعین اشاره شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در عراق طبیعتاً این خیل عظیم و گسترده به سهولت نمی‌توانند شرکت کنند باید هم‌افزایی جدی بین همه بخش‌ها صورت بگیرد. ۱۰ فرودگاه بین‌المللی به سمت عراق پرواز دارند، به منظور تسهیل تردد مرزهای زمینی نیز دو برابر شد. قطار تهران کربلا نیز فعال شده است و همه این مسیرها تقویت و توسعه پیدا کرده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: توصیه می‌کنیم عزیزان برای سفرهای زمینی مرزهایی غیر از مرز مهران را برگزینند و حتی‌الامکان از وسیله شخصی خود استفاده کنند. وزارت راه نیز تدابیر لازم را برای کنترل قیمت‌ها و حداکثر استفاده از ظرفیت ناوگان در نظر دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حوزه بیمه، تلاش شد ضمن اینکه مبلغ بیمه همان مبلغ سال ۱۳۹۸ باقی بماند با این حال خدمات بیمه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ویزا برای سفر حذف شده است و سختی و هزینه‌ها را کاهش داده است، افزود: به مدد تلاش‌های خوب بانک مرکزی، تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرستان خانوار زائر در نظر گرفته شده تا بدون نیاز به ضامن به صورت بر خط قابلیت دریافت دارد. نیاز به مراجعه به شعبات بانکی نیست و به صورت خودکار فرآیند طی می‌شود. در حوزه ارتباطات نیز تقویت آنتن‌دهی در مرز صورت گرفته است و بالنی با تدبیر وزیر ارتباطات برای اینترنت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه رئیس سازمان اداری استخدامی اعلام کردند که کارگروهی برای بررسی کمبود نیروی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و عدد دقیق کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه، طی یک هفته مشخص خواهد شد. بفرمایید عدد دقیق کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش چه میزانی است؟ راهکار دولت برای حل این کمبود چیست؟ گفت: در خصوص تعداد نیروی انسانی، ما یک بحث تقویت و تکمیل کادر نیروی انسانی یا جایگزینی نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را داریم و یک تعدادی که ضرب‌الاجل دارد و به‌صورت فوری نیاز به جذب آنها وجود دارد. جلسات برای این ضرب‌الاجل برگزار شده و عددی که در سازمان اداری و استخدامی مورد تایید نهایی قرار گرفته است، عددی قریب به ۷ هزار نفر است به صورت دقیق این عدد ۶ هزار و ۴۰۰ نفر است که برای جذب قرارداد کار معین مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: از میان کسانی که پیش از این به شیوه‌ها و طرح‌‌های مختلف در حال همکاری با وزارت آموزش و پرورش بودند، ‌آزمون‌هایی برگزار‌ ‌‌‌و فرآیند رتبه‌بندی برای آن‌ها اجرا می‌شود و اشخاصی که امکان کسب امتیازهای لازم در این فرآیندها داشته باشند، دوره فشرده‌ای برای‌شان برگزار می‌شود و به صورت کار معین جذب می‌شوند تا بتوانند بعداً فرایندهای جذب را طبق قانون طی کنند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: البته حوزه نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیازمند کار بلند‌مدت از مسیر دانشگاه‌هایی است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تأکید داشتند و مسیر مستمر و دائمی همان مسیر جذب خواهد بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «هیات تطبیق مجلس، حذف معلمان مهرآفرین از آئین نامه رتبه‌بندی را مغایر قانون تشخیص داد» نیز بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان مطابق نص قانون تدوین شده و پیش از این نیز هیات تطبیق درباره آن اظهار نظر کرده است و نکات هیات تطبیق نیز در آیین‌نامه اجرایی مراعات شده و در حال اجراست.

وی درباره موضع دولت با تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: تفکیک یک وزارتخانه، فرآیندی قانونی دارد، باید این طرح در هیات رئیسه اعلام وصول شود، سپس به دولت ارسال شود و در دستور هیات دولت قرار گیرد و مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا همه اعضای دولت موافقت یا مخالفت خود را با آن اعلام کنند و سپس مشخص می‌شود چه کسی به عنوان نماینده دولت در مجلس پیگیری‌ها را انجام دهد ، بنابراین تا زمانی که این طرح به دولت ارسال نشود نمی‌توان اظهار نظر کرد.

سخنگوی دولت درباره حمایت از تولید گوشی ایرانی با محل اخذ مالیات گمرکی گوشی‌های وارداتی، اظهار کرد: آیین‌نامه بند ۹ تبصره ۷ قانون بودجه در جلسه اخیر هیات دولت به تصویب رسید و مطابق این آیین‌‌نامه از محل حقوق ورودی واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ، منابع آن به صورت صد درصد به حمایت از گوشی‌های ایرانی تخصیص پیدا می‌یابد. فرایند و جزئیات آن در آیین‌‌نامه منتشر می‌شود و کمیته‌ای برای توزیع این‌ منابع و برای حمایت از موثر از گوشی‌های ساخت داخل پیش‌بینی شده است، که این منابع بین ۷۰ تا ۹۰ درصد به گوشی‌های هوشمند داخلی اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت راه‌آهن رشت - آستارا، بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت فعال کردن مسیرهای تجاری شرق و غرب است و برخی از مسیرهای غیرفعال یا مسیرهایی که چندان مورد استفاده نبودند، فعال شده‌اند. ۴۰ کیلومتر از مسیر رشت آستارا اجرا شده و بقیه مسیر هم در حال انجام مقدمات برای اجراست.

وی در خصوص روند مذاکرات احیای برجام نیز گفت: گفت‌وگوها در خصوص توافق ادامه دارد و از آنجایی که تاکنون مسیر سازنده‌ای طی شده است و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد، طرف مقابل هم باید از زیاده‌خواهی دست بردارد. چهار موضوع در توافق دنبال شده که شامل تضمین‌ها، راستی‌آزمایی، رفع تحریم‌ها ‌و بسته شدن ادعاهای سیاسی در مورد مسائل پادمانی است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت سلامت رستم قاسمی، اظهار کرد: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت. اما وضعیت سلامت خوبی دارد و از شنبه به وزارتخانه خواهند رفت. هرچند در دوران بستری هم پیگیر کارهای وزارتخانه بودند.

وی ادامه داد: هنگامی که حادثه‌ای برای وزیر راه آقای رستم قاسمی رخ داد عیادت کردم، بعد از تزریقی که انجام دادند، همان موقع هم پیگیر کارهای وزارتخانه بودند و بعد از بهبود نسبی هم در محل کار حاضر شدند که امیدواریم بهبودی کامل حاصل شود.

سخنگوی دولت در تشریح راهکارهای دولت برای حل بحران آب در کشور به خصوص استان همدان نیز بیان کرد: بحران خشک‌سالی جهانی است و باید مدیریت آب موجود پیش از این صورت می‌گرفت؛ متاسفانه اقداماتی که صورت گرفته، کافی نبوده است. وزارت نیرو ۳۰۰ نقطه را شناسایی کرد و برنامه هایی برای جلوگیری از بحران آبی برای این نقاط ارائه کرد. وزیر نیرو طرح‌هایی مانند طرح آبرسانی غدیر را اجرایی کرد و به صورت ضرب‌الاجلی بحران آب را به نحوی مدیریت کرد.

وی ضمن اشاره به ساخت مسکن و کنترل اجاره‌بها نیز گفت: دولت مصمم به جبران‌ کسری‌های تولید مسکن‌ گذشته و عقب‌ماندگی در حوزه مسکن است و این موضوع به صورت فرابخشی پیگیری می‌شود؛ تقریباً در تمامی جلسات دولت به موضوع مسکن‌ پرداخته می‌شود. اگر کمبود تولید سال‌های گذشته برطرف نشود، مشکل اجاره‌بها هم برطرف نخواهد شد؛ معاون جدید در این‌باره در وزارت راه و شهرسازی منصوب شد و امیدواریم با این تغییر مدیریتی شاهد یک انرژی و امید مضاعف در وزارت راه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار