مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

طرح جدید شهرداری تهران برای ساماندهی مخازن زباله

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران طرح جدید مخازن زباله در پایتخت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح جدید شهرداری تهران برای ساماندهی مخازن زباله

محمدمهدی عزیزی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تغییر مخازن زباله گفت: «براساس طرح جامع پسماند این نحوه مخزن‌گذاری درست نیست. البته در زمان خود این کار درست بوده اما اکنون نمی‌توانیم به عنوان یک راه‌حل به آن نگاه کنیم و نمی‌تواند به نیازهای ما در شهر تهران پاسخ دهد و آسیب‌های خود را دارد.»

وی ادامه داد:‌ «مخازن زباله خراب می‌شوند، چرخ‌های آن شکسته می‌شود و چهره‌ای ناخوشایند در شهر ایجاد می‌کنند. سعی می‌شود تا قسمت‌هایی که می‌توانیم مخازن را داخل مجموعه‌ها از جمله شهرک‌ها، ساختمان‌های بلندمرتبه و اماکن نظامی، اداری و دولتی ببریم.»

عزیزی اضافه کرد: «شهردار دستور داده در بعضی اماکن که جزو مناطق ریزدانه‌ هستند، بتوانیم از مخازن دو قلو در شهر استفاده کنیم و در مورد نوع و شکل ظاهری و موضوعات این‌چنینی مشغول بررسی هستیم تا مخازن جدید زیبنده شهر باشد. احتمال دارد در کوتاه‌مدت مخازن دوقلو برای زباله‌های تر و خشک داشته باشیم.»

بسیاری از کارشناسان حوزه محیط زیست معتقدند سطل‌های زباله‌ای که اکنون در خیابان‌های شهر تهران برای جمع‌آوری زباله وجود دارد یک مدل منسوخ در دنیاست که هم شیرابه تولید می‌کند و هم سبب گسترش زباله‌گردی می‌شود. این طرح برای چندین سال قبل مناسب بود اما اکنون جوابگوی سیستم زباله‌های تهران نیست و در شرایط فعلی نیاز است که سطل‌ها مسئول داشته باشد و از خیابان به داخل ساختمان‌ها منتقل شود تا بتوان بر آن نظارت کرد، جمع‌آوری زباله و مخزن‌گذاری در سطح شهر یک طرح چندجانبه است که بر اساس شرایط مکانی از سیستم مناسب استفاده می‌شود.

پیش از این مدیران شهری از سه مدل طرح برای جمع‌آوری پسماند خبر داده بودند قرار بود در مرحله نخست که در شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های بلندمرتبه تهران شروع شود مخازن جمع‌آوری پسماند به مدیران این شهرک‌ها تحویل داده شده و به جای خیابان در داخل ساختمان‌های مسکونی نصب شود. از سوی دیگر در مسیرهای پرتردد از مخازن سه‌گانه تفکیک از مبدا استفاده ‌شود. همچنین استفاده از دستگاه RVM برای مکان‌های تجاری بود، این دستگاه‌ها قرار بود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند شهروند و میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران نصب که مردم با تحویل زباله‌های خود به این دستگاه یا وجه نقد دریافت کرده و یا امتیاز شهروندی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار