شهردار، خلیل آباد:

در بودجه ۱۴۰۱ به منابع مالی شهرداری های کوچک بی توجهی شده است

خلیل آباد(پانا)- شهردار شهرستان خلیل آباد ضمن تبریک هفته دولت، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ به منابع مالی شهرداری های کوچک بی توجهی شده است که متاسفانه نتیجه طبیعی این کم‌لطفی، چیزی جز توقف عملیات عمرانی خصوصاً در شهرداری های با جمعیت پایین نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
در بودجه ۱۴۰۱ به منابع مالی شهرداری های کوچک بی توجهی شده است

عباس پاکدل در آیین افتتاحیه پروژه های عمرانی شهرداری خلیل آباد با بیان اینکه بخشی از تامین مالی پروژه های عمرانی با اختصاص اعتبارات دولتی و بخشی با منابع داخلی صورت گرفته است، اظهار کرد: حجم ۹ میلیارد تومانی پروژه های عمرانی شهرداری در هفته دولت سال ۱۴۰۱ که بخشی از این اعتبار صرف پروژه هایی نظیر یادمان شهدای گمنام و ساماندهی گلزار شهدای سرمزده شده که کارکرد فرهنگی هم دارند.

وی در ادامه اذعان کرد؛ اولویت اجرای پروژه ها را بر اساس توسعه زیرساخت ها و رعایت عدالت در توزیع خدمات در همه نقاط شهر انجام دادیم و با هدف سهولت در آدرس دهی و بسترسازی تحقق دولت الکترونیک، پروژه پلاک گذاری هوشمند منازل شهر خلیل آباد با اعتبار ۴ میلیارد ریالی و تولید ۱۰ هزار قطعه پلاک داری QR به اتمام رسیده است.

شهردار شهرستان خلیل آباد با اشاره به بی‌توجهی به تامین منابع مالی شهرداری‌ها خصوصا در حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ کشور گفت: متاسفانه نتیجه طبیعی این کم‌لطفی، چیزی جز توقف عملیات عمرانی خصوصاً در شهرداری های با جمعیت پایین نخواهد بود.

پاکدل بیان کرد؛ اتکای صرف به شاخص جمعیت در توزیع برخی اعتبارات دولتی بین شهرداری ها خلاف سیاست های نظام در تمرکز زدایی از کلان شهرها به وجود آماده که این موضوع باعث عدم توسعه زیرساخت ها در شهرهای با جمعیت پایین روبرو شده و تبعات اولیه آن کاهش انگیزه سکونت، تشدید مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ خواهد بود و ضروریست تا شاخص توسعه نیافتگی به عنوان یکی از شاخص ها در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گیرد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار