نوری: شعار دولت سیزدهم، مردمی بودن آن است

بیرجند(پانا) ـ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم، مردمی بودن آن است اظهار داشت یکی از شمول مردمی بودن ارتباط رو در رو و چهره‌ به چهره با مردم است که انتقادها، درخواست‌ها و پیشنهادهای مردم در میز مردمی شنیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نوری: شعار دولت سیزدهم، مردمی بودن آن است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در حاشیه میز ارتباطات مردمی که در محل مصلای المهدی بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: خیرین سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تعهد داشتند که بیش از این رقم و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان محقق شد.


وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم، مردمی بودن آن است اظهار داشت: یکی از شمول مردمی بودن ارتباط رو در رو و چهره‌ به چهره با مردم است که انتقادها، درخواست‌ها و پیشنهادهای مردم در میز مردمی شنیده می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موارد مطرح شده در این میز ارتباطات مردمی،گفت: بخشی از موارد در همین مکان حل و فصل شده و بخشی نیز در وزارتخانه پیگیری می‌شود.


نوری درباره کمبود فضای آموزشی در برخی استان‌ها مانند خراسان جنوبی گفت: یکی از دلایل بوجود آمدن کلاس‌های درس با جمعیت بالا، مهاجرت بی‌رویه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود مهاجرت های بی رویه شاهد تراکم پایین در روستاها هستیم و این سبب می‌شود گردش نیروی انسانی یا نگاه کردن از پنجره جمعیتی ما را مشوش کند.


نوری افزود: در دولت انقلابی و مردمی و سفرهای استانی رئیس جمهور برای رفع این کمبودها اقدام می‌شود که بخشی از اعتبارات را زیاد کرده‌اند اما به نسبت تورم باز نمی‌تواند از جمعیت سبقت بگیرد.


وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از مشکلات آموزشی خراسان جنوبی در حوزه زیرساختی و منابع انسانی است.


نوری ادامه داد: هرچه از روستا و مراکز تولید مستقیم دور شویم و شغل واقعی اتفاق نیفتد و در حاشیه مناطق شهری شغل‌های کاذب رخ بدهد، بیشتر دچار مشکل می‌شویم.


وی بیان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی از قبیل نبود زمین در اطراف شهر و نبود توان ایجاد زیرساخت‌ها با سرعت جمعیتی که مانند سیل به اطراف شهرهای بزرگ می‌آید، بهتر است مردم در روستا بمانند و تولید کننده باشند.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در روستاها مشکلات آموزشی کمتری داریم گفت: در سطح کشور هفت هزار مدرسه کانکسی و هزار مدرسه سنگی وجود دارد که در حال حذف این مدارس هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار