قول مساعد وزیرآموزش و پرورش جهت حل مشکلات واحدهای آموزشی شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه خود به اسلامشهر در رابطه با تجهیز هنرستان‌‌ها، ایجاد پژوهشسرا و احداث یک سالن ورزشی در شهرستان اسلامشهر قول مساعد داد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
قول مساعد وزیرآموزش و پرورش جهت حل مشکلات واحدهای آموزشی شهرستان اسلامشهر

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه خود به شهرستان اسلامشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و ابلاغ سلام ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همه ما با هم در یک مسیر و در راستای سند تحول بنیادین در حال حرکت هستیم و اگر به جایی برسیم در راستای همین هم هماهنگی با یکدیگر است و این مسئله در شهرستان اسلامشهر بسیار مشهود است.

وی در ادامه قول مساعد داد که تا اول مهر1401 هنرستان‌های شهرستان اسلامشهر از لحاظ تجهیزات تکمیل شود، مطالعه اردوگاه دانش‌آموزی و شناسایی یک مکان برای ایجاد پروژه پژوهش‌سرا انجام شود و تجهیزات آن از طریق وزارت آموزش و پرورش تأمین گردد.

نوری افزود: مشکل مدارسی که به صورت قلع و قمع هستند پیگیری خواهد شد و با دادستان و رئیس قوه قضاییه مکاتبه خواهد شد و یک مأمور ویژه برای این مدارس در شهرستان اسلامشهر تعیین خواهدشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به جای اینکه ما از کارخانه‌‌ها و واحدهای تولیدی کمک بگیریم، بیاییم هنرستان‌ها را در کنار کارخانه‌ها بسازیم و از احداث احداث سالن ورزشی هم در شهرستان اسلامشهرخبر داد.

درادامه این جلسه مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: شهرستان اسلامشهر با برخورداری از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون دارد، لیکن ما در این شهرستان کمبودهای زیرساختی داریم و در مسائل آموزشی هم دغدغه‌هایی برای جامعه فرهنگیان وجود دارد.

وی گفت: تعداد مدارس قلع و قمع، مدارس فرسوده، دو نوبت بودن و مختلط بودن بعضی واحدهای آموزشی، نبود فضای اردوگاهی در شهرستان، عدم به روزرسانی تجهیزات مدارس فنی حرفه‌ای و هنرستانی، کمبود جدی فضای ورزشی و عدم برخورداری شهرستان از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی از مهمترین مشکلات شهرستان اسلامشهر است.

حسین حبیبی ، فرماندار اسلامشهر هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه ما خروجی خوبی در شهرستان در حوزه‌های مختلف داریم باید بدانیم تمام افرادی که به مقامات بالا رسیدند ازهمین نیمکت مدرارس بوده و ابراز امیدواری کرد،با کمک و همکاری مسئولان وزارت آموزش و پرورش این مشکلات حل شود.

اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰نفر پرسنل غیربومی، بالاترین نرخ بازنشستگی ، تراکم بالای دانش‌آموزی، وجود اتباع خارجی از مهمترین مشکلات در درجه اول آموزش و پرورش اسلامشهر است.

وی در ادامه افزود: مشکل سرویس ایاب و ذهاب همکاران فرهنگی در سال تحصیلی آینده به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ما ردیف بودجه نداریم و درخواست کرد، یک سالن آمفی تئاتر رسیدگی به مسئله فضاهای آموزشی فرسوده و تجهیزات در اولویت کار وزارت آموزش و پرورش باشد .

در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به همراهی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، وی با حضور در آرامستان دارالسلام و ادای احترام به شهدای گمنام، پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه امام خمینی (ره) را افتتاح کرد و ضمن بازدید از تعدادی واحدهای آموزشی در جلسه فرمانداری اسلامشهر شرکت کرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار