برنده مدال طلا جهانی المپیاد اقتصاد:

علم به معنای علوم تجربی نیست بلکه به معنای علم حکیمانه الهی است

تهران(پانا) - علم به معنای علوم تجربی نیست بلکه به معنای علم حکیمانه الهی و سازگار با فطرت بشری است، علمی که هر چهار قوای شهویه، غضبیه، وهمیه و عقلیه را در اعتدال قرار دهد و نوک پیکان زندگی انسان را رسیدن به الله و رضوانه قرار بدهد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
علم به معنای علوم تجربی نیست بلکه به معنای علم حکیمانه الهی است

مهدی جان نثاری دارنده مدال طلا جهانی المپیاد اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت روزی که پابه عرصه اقتصاد می گذاشتم می دانستم که رسالت مقدسی است که باید به دوش کشید و خلا فعلی را پر کرد اما نمی دانستم که تا چه حد اساسی و ضروری است.

جان نثاری اضافه کرد: به فرمایشات سیدنا القائد گوش جان سپردم و وارد دنیای علم اقتصاد گشتم.امروز بعد از سه سال مطالعه اقتصادی به ضرورت تعریف و تدوین و نه تبیین علم اقتصاد با بینش اسلامی پی بردم.

جان نثاری تاکید کرد: درامتداد ریل چهل و اندی ساله و حتی بهتر است بگوییم،امتداد ریل صد و چند ساله که از زمان حکم میرزای شیرازی شروع شد،امروز به جایی رسیده ایم که می توانیم سرمان را در عرصه های جهانی بالا بگیریم و در میادین علمی جهان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاوریم.

وی در پایان افزود: زحمات گذشتگان لازم بوده ،اما کافی نبوده است.اسلام به مثابه یکی از توابع ریاضی است که ظرفیت وجودی ما را به اعلی علیین می رساند.اقتصاد اسلام نیز علمی است که خروجی کنش های ما را به بیش ترین حد ممکن باید برساند.بیش ترین حد ممکنی که با عقل ماتریالیسم دیالکتیک درک بشود خیر.بلکه با عقل ایده آلیسم الهی گرای فطری بشر.عقل زائیده الله و محبوب ترین خلق است.
این مدال جهانی المپیاد تقدیم به مردم سرزمین عزیز و گرانقدرم ایران

خبرنگار دانش آموز پانا: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار