مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها:

محورهای اجلاس سی‌وششم از جنس رهنمودهای امامین انقلاب بود

تهران (پانا) - مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها، محورهای اجلاس سی‌و‌ششم مدیران و روسای آموزش و پرورش را قرائتی از رهنمودهای امامین انقلاب دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
محورهای اجلاس سی‌وششم از جنس رهنمودهای امامین انقلاب بود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد گفت: این اجلاس پس از دو سال دوری چهره به چهره، خانواده بزرگ تعلیم و تربیت به لحاظ شیوع نامیمون ویروس منحوس کرونا که نهاد تعلیم و تربیت را مانند دیگر اقشار جامعه از وجود جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان محروم نمود، می تواند نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: گرچه ره آورد سی و پنج اجلاس گذشته قابل تقدیر است و هرکدام به نوبه خود سهم بسزایی در رسیدن آموزش و پرورش به این جایگاه افتخار آفرین داشته اند و به تعبیر وزیر فهیم و جهادی آموزش و پرورش "دغدغه مندی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با رویکرد اسلامی سابقه ای به طول انقلاب اسلامی دارد" اما اجلاس سی و ششم به لحاظ عهدی که دولت سیزدهم با مردم بسته تا حاصل کار او ایران قوی باشد حائزاهمیت است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجلاس سی و ششم قوی برگزارشد تا دست اندرکاران دستگاه عظیم آموزش و پرورش با دست پر به موطن خود باز گردند و برای آنچه در ۷۲ ساعت سخنرانی و نظریه پردازی ازشخصیت های مذهبی، فرهنگی گرفته تا رؤسای قوه مجریه و مقننه، وزرا ومعاونان رئیس جمهور و...،توصیه ها و وعده‌هایی که در زمینه های گوناگون برای کمک به آنان داده اند و با حضور کارشناسان کالبد شکافی شده و چاره اندیشی نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: شعار امسال اجلاس، «آموزش‌وپرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» بود، مساله‌ای که از بدو انقلاب اسلامی تا کنون حضرت امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری در مناسبت های گوناگون برآن تاکید نموده‌اند، نهاد آموزش و پرورش از نظرحضرت امام خمینی(ره) مهمترین رکن حیات فرهنگی و مؤثرترین عامل رشد اجتماعی است،آنجایی که امام خمینی(ره) می فرمایند؛«...همه سعادت ها و همه شقاوت ها انگیزه اش از مدرسه هاست و کلیدش دست معلمین است. رهبر معظم انقلاب نیز تحول در آموزش و پرورش را مرهون کار جهادی و انقلابی میداند و می فرمایند؛«برای تحوّل آموزش و پرورش روحیه‌ی انقلابی لازم است. روحیه‌ی انقلابی یعنی ترس نداشته باشید، ملاحظه‌کاری نداشته باشید، محافظه‌کاری نداشته باشید وقتی تشخیص دادید، عمل کنید و پیش بروید.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: محور دوم اجلاس امسال به عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی اختصاص داشت که یکی از برنامه های جدی وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است و رئیس جمهور محترم نیز در سخنرانی خود در این اجلاس بر محوریت مدارس دولتی برای دست‌یابی همه دانش آموزان به تحصیل برابر تاکید داشتند و این امر یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه تعلیم و تربیت کشور است، آنجا که می فرماید؛«موضوع عدالت آموزشی حساس‌تر از گذشته است، باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به‌گونه‌ای شود که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی در کنکور کمتر است و خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار