مشاور وزیر آموزش و پرورش:

پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی نیازمند کارشناسان خبره است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است گفت مدارس و شبکه آموزش دانش‌آموزی فضای آماده و مهیایی جهت پاسخ‌گویی به شبهه‌های دینی است، اما نیازمند حضور کارشناسان‌ خبره حوزوی است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی نیازمند کارشناسان خبره است

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در بازدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات دینی حوزه‌های علمیه در سخنانی اظهار کرد: ظرفیت تعاملی در آموزش و پرورش بیش از ۵۵ میلیون تَن است یعنی دانش‌آموزان، والدین آنان، معلمان و خانواده‌های ایشان، بنابراین جامعه مخاطب بسیاری گسترده و متنوعی است.

وی با بیان اینکه عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است افزود: ما در محتوای درسی، فضای پرورشی می‌توانیم ورود داشته باشیم همچنین ظرفیت کانون‌های پرورش فکری قابل استفاده بوده و بستر مجازی شبکه شاد فضای آماده و مهیایی است، البته ظرفیت معلمان و دانشگاه فرهنگیان نیز وجود دارد البته پاسخ‌گویی به شبهه‌ها در مدارس‌ نیازمند حضور کارشناسان‌ خبره حوزوی است.

نیکزاد ادامه داد: ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و شبهه‌های موجود در متن مدارس و فضای فکری معلمان را رصد کنیم، البته باید سازوکار آن مشخص شود.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات دینی می‌تواند در آن ورود کند، کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی است، همچنین ذیل طرح دیده‌بان بحث توجه به شبهه‌ها و پاسخ دهی به آنها دیده شده که آنجا هم بستر خوبی برای فعالیت مرکز مطالعات است.

نیکزاد گفت: آموزش و پرورش بستر بسیار خوبی برای توزیع و پخش سریع پاسخ‌هایی است که توسط کارگروه‌های واکنش سریع در حوادث یا مناسبت‌های مختلف شکل می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار