حجت‌الاسلام نیکزاد:

شان تربیتی دانشگاه فرهنگیان ضرورت همکاری با حوزه علمیه را اجتناب‌ناپذیر کرده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت دانشگاه فرهنگیان متمایز از دیگر دانشگاه‌هاست، اثر گذار است و موضوعیت و شان تربیتی دارد و همین مساله ضرورت همکاری با حوزه علمیه را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شان تربیتی دانشگاه فرهنگیان ضرورت همکاری با حوزه علمیه را اجتناب‌ناپذیر کرده است

حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در آیین معارفه سرپرستان جدید مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان قم، مازندران، هرمزگان و اصفهان که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به دانشگاه فرهنگیان، جایگاه مدیریت در این دانشگاه را با اهمیت دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان متمایز از دیگر دانشگاه هاست، محیطی دارای موضوعیت و اثر گذار است و این دانشگاه موضوعیت و شان تربیتی دارد.

وی جذب معلم غیر از مسیر تربیت معلم را نامناسب عنوان و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان که رسالت اصلی آن تربیتِ معلم است، نباید از شان تربیتی خود فاصله بگیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با مجموعه های تربیتی و حوزه های علمیه، تصریح کرد: ارتباط مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان ولی فقیه، حوزه های علمیه و روحانیت گسترده تر شده و از ظرفیت روحانیت استفاده کنید.

این استاد دانشگاه سه مولفه محیط آموزشی، دانشجو و استاد را سه ضلع اثرگذار دانست که باید تام و تمام شود تا هدف تحقق یابد.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه نباید افراد را با یک رویکرد و کنش برچسب زد و کار خوب و شایسته او را ندید، اظهار کرد: نگاه الهی به انسان و موجودات اینگونه نیست، خداوند انسان را با ایمان و عملش می سنجد، تک تک اعمال با همان شاخص سنجید می شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به آیه 96 سوره مبارکه مریم، با بیان اینکه خداوند کسانی را که ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهند، در نزد دیگران محبوب می سازد، افزود: معلم باید خودساخته و اثرگذار باشد، آو اگر استاد و معلم محبوب نباشد، اثرگذار نخواهد بود ، البته اگر دانش آموزان و دانشجویان را دوست داشته باشید، این محبت به شما نیز برخواهد گشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار