معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد؛

ثبت‌نام ۶۵۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح؛ تامین آب آشامیدنی در مراسم اربعین

تهران (پانا) - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از ثبت‌نام ۶۵۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۶۵۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح؛ تامین آب آشامیدنی در مراسم اربعین

مجید میراحمدی در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه ستاد مرکزی اربعین، امروز برگزار شد. اولین موضوعی که در این جلسه مطرح شد بحث، تعهدات و تکالیف ابلاغی به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نیروهای مسلح بود که استانداران استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان درباره چگونگی اجرای تعهدات به صورت میدانی گزارش دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌ها برابر زمان‌بندی در حال اجرا است، گفت: انشالله بتوانیم زمینه‌ها، شرایط و بسترهای مناسبی را برای زائران فراهم کنیم تا با کمترین مشکل و راحتی بیشتری عازم این سفر معنوی شوند.

وی گفت: موضوع دومی که در جلسه مطرح شد، بحث اتباع بود. در مورد اتباع افغانستانی، این عزیزان بدون روادید و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند به صورت قانونمند و با مدارک قانونی و دفترچه‌هایی که برای آنها صادر می‌شود، به سفر اربعین بروند.

میراحمدی گفت: موضوع بعدی چگونگی انجام تعهدات بیمه بود که مرور شد و تعهداتی که اعلام شد، مجددا بازگو شد و هیچ مشکلی در مسیر انجام تعهدات نیست.

معاون وزیر کشور درباره بازگشایی مرزهای جدید نیز گفت: موضوع بعدی میزان آمادگی مرزهای جدید بود. مرز خسروی، تمرچین و باشماق بود که مورد بررسی قرار گرفت. همه شرایط لازم مهیا شده است و مشکل خاصی برای عبور مرزها نیست.

به گفته وی، تاکنون ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

میراحمدی تصریح کرد: آمار ثبت‌نام تصاعدی رو به افزایش است. درخواست من این است که زائران برای کمک به برنامه‌ریزان و امکان ارائه خدمات بهتر، ثبت‌نام در سامانه را هر چه زودتر انجام دهند.

معاون وزیر کشور گفت: برنامه‌ریزی برای روز بدرقه و اعزام زائران اربعین مصادف با چهارم صفر است که در میادین اصلی شهرها و در شهر تهران، مراسم مذکور برگزار می‌شود.

میراحمدی گفت: مساله دیگری که بحث شد وضعیت تامین آب آشامیدنی است. تعهدات دستگاه‌ها مرور شد. در این زمینه مشکل خاصی نخواهیم داشت. دستگاه‌ها برابر تکالیف ابلاغ شده، اقدام به تامین آب مورد نیاز می‌کنند که البته بخشی را هم به داخل عراق با توجه به مشکلات امسال آب عراق منتقل می‌کنیم.

وی درباره تمدید گذرنامه‌ها نیز گفت: با توجه به موافقت نهایی که صورت گرفت و ابلاغ نخست وزیر عراق، از روز گذشته تمام کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌‌کنند اما گذرنامه آنها اعتبار لازم را ندارد، در سامانه گزینه منع ثبت‌نام برداشته شد و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند و البته افراد باید بعد از آن، گذرنامه خود را طبق ضوابط فراجا تمدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار