رئیس کمیسیون آموزش مجلس در سی و ششمین اجلاسیه مدیران و روسای آموزش و پرورش:

رتبه‌بندی معلمان موجب ارتقای نظام تعلیم و تربیت خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی رتبه‌بندی معلمان را موجب ارتقای نظام تعلیم و تربیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان موجب ارتقای نظام تعلیم و تربیت خواهد شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا منادی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: پس از یک قرن با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت تعریف شد و در بستری با رقابت سالم در جهت ارتقای آموزش و پرورش قرار گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون در مقام رفع گره‌های آموزشی است که از جمله این اقدامات، بازگرداندن سازمان ملی تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش است.

منادی با تاکید بر اینکه حمایت‌ها از قانون رتبه‌بندی معلمان باعث شد تا با قدرت جلو برویم و مخالفان را در پایان به موافق چنین لایحه‌ای تبدیل کنیم، افزود: آموزش زنجیره تامین دارد و نباید در این حوزه جزیره‌ای عمل کنیم بلکه باید به صورت یکپارچه عمل کرده و نتیجه آن را از همه جهات ببینیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ما در رتبه چهاردهم تولید علم در دنیا هستیم، اظهار کرد: آغاز تربیت کودکان، از صفر تا شش سالگی است و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم که این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه قانون رتبه بندی فرهنگیان عنصر رقابت را ایجاد می کند،گفت: با قانون رتبه‌بندی معلمان رقابت را ایجاد کردیم چرا که تنها چنین عنصری موجب رشد و ارتقا خواهد شد.

منادی با تاکید بر اینکه شاخص هایی که باید معلمان برای رتبه بندی داشته باشند، باعث ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد، اظهار داشت: به برکت دانش معلمان است که مانند شهریاری‌ها به جامعه علمی کشور تحویل داده می‌شوند. دانشمندان شاگردان همین معلمان هستند و باید ظرفیت‌های مراکز دانش‌بنیان را جدی بگیریم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن مدیران آموزش و پرورش گفت: آموزش های مورد نیاز صفر تا شش سالگی کودکان را به خانواده ها ارائه دهید و به خانواده ها در تربیت فرزندانشان مشارکت بیشتری دهید و آن ها را در برنامه هایتان لحاظ کنید.

وی با اشاره به اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: با این قانون توانستیم فعالیت معلمان را براساس فعالیت‌هایی که انجام می دهند، ارزش گذاری کنیم و جایگاه این حرفه را بین مشاغل دیگر تبیین و تعیین کنیم. معلمی عشق، تجربه و تخصص است و در ایام کرونا خانواده ها به این نتیجه رسیدند که بدون معلم، آموزشی صورت نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با قانون رتبه‌بندی معلمان؛ جایگاه معلمان را ارتقا داده‌ایم و بین این حرفه با سایر مشاغل تفاوت قایل شده ایم، افزود: آموزش و پرورش در حوزه آموزش های مهارتی باید تلاش بیشتری کند و به اهداف مشخص شده دست یابد.

منادی گفت: همانند قانون رتبه بندی معلمان باید برای کارکنان سازمان فنی و حرفه ای کشور هم قانونی نوشته شود و آن ها نیز رتبه بندی شوند. همچنین سازماندهی نیروی انسانی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

منادی سازمان تعلیم و تربیت کودک را سازمان نوپایی عنوان کرد و گفت: به این سازمان نوپا توجه ویژه ای باید کرد. تربیت دوران صفر تا شش سالگی از همه دوران ها مهمتر است و به این دوره باید توجه ویژه ای کرد.

وی با اشاره به اینکه امور دانش بنیان را باید جدی بگیریم، تاکید کرد: مهرآفرین ها به زودی مشکلشان حل می شود. شصت هزار نفر هستند که معاونت استخدامی دستور به آزمون داده و تا آخر شهریور علی الحساب خود را دریافت خواهند کرد. امیدواریم آموزش و پرورش به هدف خود در کیفیت آموزش و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار