در مراسم تجلیل از دانش آموز خبرنگاران فعال منطقه ۱۳ عنوان شد:

صداقت، تعهد، مسئولیت ‌پذیری و دغدغه‌مندی از ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای است

تهران(پانا)- پروانه شادمانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، صداقت، تعهد،  و مسئولیت‌پذیری را از خصوصیات یک خبرنگار حرفه‌ای دانست و تاکید کرد خبرنگار دانش‌آموزان در این عرصه  به دنبال انتشار حقایق باشند و با تعهد و صداقت در کار خود گام بردارند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
صداقت، تعهد، مسئولیت ‌پذیری و دغدغه‌مندی از ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای است

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، بزرگداشت شهید صرامی، و شهدای حوزه خبر و خبرنگاری و همچنین روز عکاس،مراسم تجلیل از دانش آموز خبرنگاران فعال منطقه ۱۳ با حضور پروانه شادمانی؛ مدیر منطقه ۱۳، نادر برزگر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی، فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی، صادق حسین جانی؛ کارشناس روابط عمومی؛ سیده پریسا صمدی؛ رابط خبری منطقه و دانش آموز خبرنگاران منطقه ۱۳ برگزار شد و بر جایگاه مهم تولید و اشاعه اخبار حوزه آموزش و پرورش تاکید شد.
پروانه شادمانی با اشاره به اینکه خبرنگاران با تعهد و صداقت در کار خود گام برمی دارند، عنوان کرد: عرصه خبر، عرصه آگاهی و دانش و استفاده از اطلاعات برای کارگزاری موثر تر و بهبود امور جامعه بر مبنای اطلاعات و آگاهی است. خبرنگاران چشمان تیزبین و زبان گویای جامعه هستند و می توانند با بهره گیری از صداقت، تعهد و مسئولیت پذیری، به دنبال انتشار حقایق باشند. شما خبرنگاران دیده بان های تعلیم و تربیت و هم یاران واقعی آموزش و پرورش هستید. سعی کنید با خبرهایی که تهیه می کنید و با انتشار آگاهی، مشکلاتی از جامعه را مرتفع سازید و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امید را به درون جامعه تزریق کنید. رسالت آموزش و پرورش، هم سنگ با رسالت پیامبران الهی( علیهم السلام) است و لازم است فعالیتهای آموزش و پرورش و مدارس و تحولات تعلیم و تربیت و روند پیشرفت امور ،به نحو شایسته به اطلاع عموم مردم رسانده شود.
شادمانی در ادامه پروژه مهر را فرصتی مناسب برای فعالیت مستمر خبرنگاران منطقه ۱۳ دانست و گفت: با ظرفیت های مناسب موجود و با بهره گیری از توانمندی شما خبرنگاران گرامی می توان رویداد های مربوط به آموزش و پرورش و از جمله پروژه مهر را به طور مناسب به اطلاع عموم مخاطبان رساند، در این راستا لازم است با معرفی خبرنگاران به مدارس و شناخته شدن این عزیزان، پوشش خبری گسترده تری در سطح منطقه داشه باشیم.
نادر برزگر ، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار و ضمن قدردانی از رابط خبری منطقه ۱۳، که در آموزش دانش آموز خبرنگاران منطقه ۱۳ بسیار پرتلاش عمل کردند و همچنین قدردانی از دانش آموزانی که به صورت حرفه ای در تولید اخبار منطقه ۱۳ فعالیت کردند بیان کرد: خبرنگاری یک نوع مهارت است که دانش آموزان در دوران تحصیل به صورت حرفه ای آموزش می بینند. در همین راستا دانش آموزان توانمند و با استعداد در زمینه خبرنگاری از فرصتی که خبرگزاری پانا ایجاد کرده می توانند به خوبی بهره ببرند.
او همچنین گفت: در سال تحصیلی جدید در زمینه تهیه خبر و فعالیت بیشتر دانش آموزان تلاش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را برای فعالیت آنها فراهم کنیم و برای ارتقاء مهارت آنان از آموزش تکمیلی استفاده کنیم.

فیروزه طالبی رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ با پاسداشت مقام خبرنگاران، خبرنگاری را عشق و درد توام با انتشار حقیقت وخبرنگار را صدای رسای آگاهی و آزادی جامعه و حرکت جسورانه در دنیای بی کران خبر ها دانست و تاکید کرد اگر زحمات خبرنگاران نباشد قطعا لحظه های ماندگار ثبت نخواهند شد.
او در ادامه در مورد فعالیت دانش آموزان اینچنین گفت: از بهمن ماه که دوره کلاس های آموزشی به پایان رسید بیش از ۱۲۰ خبر توسط دانش آموزان از طرف منطقه ۱۳ در خبرگزاری پانا منتشر شده است که این آمار نسبتا خوبی است و به گفته مسئولان خبرگزاری پانا منطقه ۱۳ جز مناطق برتر در تهیه و نشر اخبار است. امروز از خبرنگاران فعال منطقه جهت قدردانی دعوت کردیم .در چند روز آینده نیز جلسه ای با ۲۰ دانش آموز منطقه ۱۳ که در پانا فعالیت داشتند و خبرهایشان منتشر شده، خواهیم داشت و این عزیزان با دریافت کارت خبرنگاری به صورت حرفه ای فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.
در پایان مراسم شادمانی؛ مدیر منطقه، ضمن ابراز تشکر از فعالیتهای دانش آموزان خبرنگار و ابتکار خبرگزاری پانا، از ۷ دانش آموز خبرنگار فعال منطقه ۱۳ به نام های مهسا عزتی؛ زهرا جابری، یکتا گوهری، امیرعرشیا آقایی، محمد امین راست بندی، رادوین مقیمی و عرفان نوری تبار تجلیل کرد.

خبرنگار دانش آموز ؛ امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار