معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران:

استان فارس موفق به اخذ گواهی ایمنی آب شد

طرح دارویاب در فارس اجرا می‌شود

شیراز (پانا) - به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استان فارس موفق به اخذ گواهی ایمنی آب شد. آب آشامیدنی شیراز در حال حاضر از چاه مخزن، تصفیه، مسیر لوله‌کشی تا در منازل کشیده و توسط واحد بهداشت محیط تست می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس موفق به اخذ گواهی ایمنی آب شد

عباس رضائیان زاده درباره تخریب و امحا شدن کشت سبزیجات و برنج با فاضلاب در حاشیه این کلانشهر و برخی از شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با امحا ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت که با فاضلاب آبیاری می‌شدند، اکنون سطح زیر کشت فاضلاب در استان نداریم.

وی از سنجش شنوایی نوزادان در هشت ماهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در پنج روز ابتدایی تولد نوزاد خبر داد و افزود: غربالگری شنوایی نوزادان از ۲۰ درصد به ۹۳ درصد رسیده است و آن‌ها تا روز پنجم تحت غربالگری قرار می‌گیرند.

وی از توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار قرص آهن به مدارس خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کاهش یک سوم زمان صدور برای پروانه‌ها و کاهش یک سوم زمان برای مجوز کارخانه‌های موادغذایی صورت گرفته است و از ابتدای سال بیش از ۲۵۰۰ پروانه صادر یا تمدید شده است.

جواد راعی بر تشکیل کارگروه ویژه گیاهان دارویی و داروهایی گیاهی تاکید کرد و گفت: این امر همواره مورد توجه دانشگاه بوده که از ظرفیت‌های استان برای تولید دارو استفاده شود.

وی از طرح دارویاب که با همکاری کلیه دانشگاه‌ها در استان فارس پیگیری شده است، خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۷۲ بازرسی از داروخانه‌های استان انجام شده با هدف اینکه این طرح به صورت مفید و قابل اجرا پیگیری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در سال‌های گذشته درمان اولویت با کرونا بوده است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ بقیه خدمات درمانی مردم را در اولویت نسبت به کرونا قرار داده شد و با مدیریت کرونا بقیه خدمات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی فعال شده است.

وی از فعال شدن همه اتاق عمل‌ها فعال در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در چهارماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۶ هزار و ۳۴۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان انجام شده است و مراجعه به بیمارستان‌ها بدون نگرانی از کرونا انجام می‌شود.

شریفی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه درمان نظارت در ارائه خدمات در بخش خصوصی و دولتی است عنوان کرد: وظیفه ما نظارت جدی‌تر بر درمان در بخش‌های دولتی و خصوصی است، در حوزه‌های مختلف ۲۶۰۰ پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد که نزدیک به ۶۰ مرکز غیرمجاز پلمب شدند.

دانش‌آموز خبرنگار: عسل رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار