راه‌اندازی آزمایشی سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز

مدارک لازم برای بارگذاری در سامانه رتبه‌بندی معلمان و توضیحات تکمیلی درباره نحوه ارزیابی‌ها به اطلاع معلمان خواهد رسید

تهران (پانا) - موضوع رتبه‌بندی معلمان که در سال‌های طولانی بلاتکلیف و روی زمین مانده بود، به همت دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی وارد فاز اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی آزمایشی سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز

سامانه مرتبط با رتبه‌بندی معلمان به گفته وزیر آموزش و پرورش از امروز 26 مردادماه و پس از طی شدن مراحل آزمایشی، به طور رسمی و قطعی آغاز به کار کرده است. چند روز قبل بود که یوسف نوری در یک برنامه تلویزیونی، از فعال‌شدن سامانه برای بارگذاری مدارک معلمان خبر داد تا از این طریق، آرزوی دیرین رتبه‌بندی محقق و نخستین گام اجرایی آن برداشته شود.

مقام عالی وزارت در آن برنامه گفته بود: «رتبه‌بندی باید حدود یک دهه قبل اجرا می‌شد اما با موانعی مواجه شد و لایحه‌ای خام به مجلس رفت که تامین مالی هم نشده بود. قانونی که امروز شاهد هستیم، قبلا اینگونه نبود. بنابراین رئیس‌جمهور محترم (آیت الله رئیسی) تاکید بر تقویت، رفع اشکالات و تصویب آن داشتند. رتبه‌بندی در همین دولت وارد مرحله عملیات و اجرا شد و تا پیش از این هرچه گفته می‌شد، در حد حرف و شعار بود.»

به گفته یوسف نوری «آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی، پانزدهم تیرماه امسال نهایی شد و بیست و ششم همین ماه سامانه برای بارگذاری مدارک معلمان فعال می‌شود. همچنین با سازمان برنامه و بودجه صحبت شده است که بخشی از مطالبات همکاران ما به مرور و به صورت علی‌الحساب پرداخت شود؛ چون وعده داده بودیم که اجرای رتبه‌بندی از 31 شهریورماه 1400 ملاک عمل خواهد بود. بنابراین روند پرداخت‌های علی‌الحساب تا زمانی که رتبه معلمان مشخص شود، ادامه خواهد داشت.»

اطلاعیه شماره دو «کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان»

همچنین امروز «کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان» در اطلاعیه شماره ۲ خود، از راه‌اندازی آزمایشی سامانه رتبه‌بندی معلمان در چند منطقه آموزشی کشور خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «به اطلاع جامعه معلمان گرامی می‌رساند؛ با عنایت به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تسریع فرایند اجرایی رتبه‌بندی معلمان، به محض ابلاغ رسمی اصلاحیه آیین‌نامه که توسط هیت محترم دولت مصوب شد، کارگروه اجرایی آیین‌نامه را مجددا به‌روز‌رسانی نموده و با عنایت به تغییرات و اصلاحات انجام گرفته، شیوه‌نامه اجرایی تدوین گردید.

به لطف خداوند و با تلاش شبانه‌روزی همکاران محترم، از روز چهارشنبه ٢۶مردادماه سامانه رتبه‌بندی معلمان به‌طور آزمایشی برای چند منطقه آموزشی کشور در دسترس معلمان محترم برای تکمیل اطلاعات قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ در اطلاعیه بعدی مدارک لازم برای بارگذاری در سامانه رتبه‌بندی معلمان و توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه ارزیابی‌ها به اطلاع معلمان ارجمند خواهد رسید.»

مبلغی علی‌الحساب برای اجرای رتبه‌بندی به معلمان پرداخت می‌شود

همچنین روز گذشته سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در چارچوب قانون تهیه شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی‌الحساب در اختیار قرار داده است.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان آن هم قبل از یک سالگی دولت سیزدهم و یکی از وعده‌های رئیس‌جمهوری تصویب و اجرا شد. آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی‌الحساب در اختیار قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار