رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

دانش آموز خبرنگاران پانا، می توانند برترین سربازان جهاد تبیین باشند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه دانش آموز خبرنگاران پانا، می توانند برترین سربازان جهاد تبیین باشند، گفت: پانا تنها خبرگزاری دانش‌آموزی در دنیا است که سعی دارد با برانگیختن حس مسئولیت اجتماعی و بالا بردن سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان، نقش ایفا کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز خبرنگاران پانا، می توانند برترین سربازان جهاد تبیین باشند

اسحاق اکبری، در آئین تجلیل از دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا همزمان با سراسرکشور در استان سمنان، خبرگزاری پانا را یک فرصت جهت رشد تربیت اجتماعی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنگاران دانش آموز پانا که در گذشته آموزش دیده و در پانا فعالیت داشته اند، امروز در رسانه های مختلف استان فعالیت می کنند که این مایه افتخار و مباهات است.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا همواره در راستای تحقق اهداف سند تحول‌ بنیادین نظام آموزش و پرورش و تربیت نسل شش ساحتی گام برداشته و خوشبختانه در این مسیر موفق عمل کرده است، افزود: این خبرگزاری باوجود دانش‌آموزان جوان و باانگیزه، می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد که همین امر، وجه تمایز آن با سایر خبرگزاری‌ها است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که خبرگزاری پانا تنها رسانه امین وزارت آموزش و پرورش و تنها رسانه دانش آموزی کشور و جهان است که در دل نهاد تربیتی سازمان دانش آموزی و با نگاه تربیتی فرهنگی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بعد تربیتی خبرگزاری پانا، طی سال های اخیر با پیشرفت خوبی مواجه شده و هزاران نفر از دانش آموزان استان در دوره های آموزشی شرکت کرده اند و ثمره این دوره در کنار افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان، تربیت دانش آموزان علاقه مند و مستعد در حوزه رسانه است.

اکبری، این خبرگزاری را فضایی موثر برای یادگیری مهارت مسؤلیت‌پذیری اجتماعی برای دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش‌آموز خبرنگاران اگر امروز بتوانند از حقیقت دفاع کنند و بیان واقعیت داشته باشند، می‌توانند در آینده افرادی با بصیرت و هوشمند باشند.

وی از حضرت زینب کبری(س) به عنوان بزرگترین و صادق‌ترین خبرنگار عالم نام برد و گفت: این بانوی بزرگ واقعیت‌های زمان خود را به خوبی به آیندگان انتقال داد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه نقش بی‌بدیل خبرنگاران در تعالی و پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست، تا جایی که در بسیاری از جریانات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، خبرنگاران نقش موثری دارند، تصریح کرد: ما از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی و رسانه پیروی خواهیم کرد و با نصب العین قراردادن رهنمودهای رهبری در خصوص جهاد تبیین در این میدان از شما عزیزان حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

اکبری، به فرموده مقام معظم رهبری در مورد تاثیر زحمات خبرنگاران در ماندگاری وقایع اشاره کرد و اظهار داشت: شما خبرنگاران از سایر دانش آموزان چند قدم جلوتر قرار دارید، زیرا با دقت بیشتری نسبت به دیگران به مسائل اطراف خود نگاه می کنید و توان پخش یک خبر صحیح و در عین حال قدرت جلوگیری از یک شایعه را دارا هستید.

در ادامه این مراسم، از تعدادی از دانش آموز خبرنگاران فعال پانا استان سمنان با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار