وزیر بهداشت در جریان سفر به استان سمنان:

ایران جزو ۶ کشور برتر در مقابله با کرونا است

۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه تامین شد

سمنان (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت ایران بر اساس اعلام جهانی و با توجه به شاخص‌ها جزو ۶ کشور برتر در مقابله و کنترل کرونا است.

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران جزو ۶ کشور برتر در مقابله با کرونا است

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان و شهرستان سمنان در تالار شهید مطهری، با بیان اینکه به ۱.۵ میلیون نفری که جهت بیمه همگانی مراجعه نکردند، فرصت داده شد تا اقدام کنند، خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد تومان با همراهی مجلس شورای اسلامی برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بودجه در نظر گرفته شد و صندوق بیماری‌های خاص به تصویب رسید که از دستاوردهای دولت است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها برای این است که بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تامین درمان دچار مشکل نشوند و تلاش می‌شود حتی دارو به منزل بیمارها ارسال شود، تصریح کرد: اکنون کشور در بخش بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و شهروندان برخی کشورهای مجاور برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند که این از دستاوردهای کشور است؛ البته در این مسیر، ۷۹ مرکز درمانی و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور ایجاد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از ذخیره‌سازی بیش از ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده در این دولت به کاهش جدی موارد فوتی و کنترل کووید۱۹ انجامید.

عین اللهی، از آنچه تقویت دیپلماسی سلامت در خصوص تامین واکسن می‌خواند در دولت خبر داد و افزود: دولت سیزدهم بعد از روی کار آمدن ، بیش از ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا خریداری و وارد کشور کرد. در ادامه نیز سیلی از واکسن کرونا وارد کشور شد و توانستیم واکسیناسیون عمومی را افزایش دهیم.

وی با عنوان این مطلب که به اذعان دیگر کشورها، جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای برتر در کنترل همه‌گیری کروناویروس و واکسیناسیون عمومی است، خاطرنشان کرد: ما توانستیم با تامین واکسن مورد نیاز، بسیج نیروها و تزریق هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در هفته کرونا را کنترل کنیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: بر اساس اعلام جهانی، ایران با توجه به شاخص‌ها جزو ۶ کشور برتر در مقابله و کنترل کرونا است.

این عضو کابینه با بیان اینکه طی ۴۳ سال گذشته، دشمنان با ترفندها و دسیسه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، اما با هدایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت، ایران اسلامی همواره بر قله افتخار و اقتدار است، خاطرنشان کرد: دشمنان با اعمال تحریم‌های ظالمانه به دنبال ضربه به کشور هستند، اما مقاومت مردم و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، موجب شده دشمنان متحیر و ناکام بمانند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه دشمنان در زمان شیوع کرونا تحریم غذایی و دارویی ناجوانمردانه بر کشور اعمال کردند و تاریخ ثبت کرد که افرادی که ادعای حقوق بشر داشتند، بیماران در ایران اسلامی را تحریم کردند، افزود: دشمنان می گفتند تجهیزات و داروهای سلامت محور تحریم نیست، اما وقتی تراکنش مالی تحریم باشد، چگونه این اقلام وارد کشور شود؟

وی همچنین با اشاره به خطر پیری جمعیت در کشورمان از فرصت طلایی ۵ تا ۷ساله برای جوانی جمعیت در ایران خبر داد و گفت: پیری جمعیت از جدی‌ترین معضلات جامعه امروز ما است و فرصت در حال از دست رفتن است. تحقق جوانی جمعیت، مستلزم کار جهادی است و از عموم روحانیون، دانشگاهیان، رسانه ها و افراد موثر درخواست دارم دولت را در این مهم یاری رسانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل جمعیت در گذشته را کار نفوذی‌ها خواند و افزود: برخی از این نفوذی‌ها در دوره‌ای کنترل جمعیت را در ایران اسلامی مطرح کرده و امروز به شرایطی رسیدیم که تنها 5 تا 7 سال برای جوانی جمعیت فرصت داریم؛ بنا نباید این فرصت طلایی از دست برود؛ چرا که جوانی جمعیت از مهمترین نیازها و موضوعات فعلی کشور ارزیابی شده است که با توجه به خطر از دست رفتن فرصت، باید مقوله فرزندآوری در کشور جدی گرفته شود.

عین‌اللهی با اشاره به تلاش های دولت انقلابی برای جوانی جمعیت گفت: فعال‌سازی بیمه ناباروی، طرح ملی راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت، بسته‌های تشویقی و ترغیب جامعه به فرزندآوری، پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی، تقویت شبکه درمان ناباروری و...از طرح‌های دولت برای فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت در کشور است که با قوت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به بیمه درمان ناباروری در این دولت، از وجود ۳.۵ میلیون نفر نابارور در کشور خبر داد و افزود: باید زمینه را برای بهره مندی این 3.5 میلیون نفر از خدمات ایجاد شده فراهم کنیم و در همین راستا ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی برای درمان ناباروری توسط بیمه تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار