فرمانده بسیج اقشار آذربایجان شرقی؛

ستاد تخصصی بسیج، محلی برای راهبری اقشار مختلف بسیج است

تبریز(پانا) - فرمانده بسیج افشار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت شکل‌گیری ستاد تخصصی بسیج، آن را محلی برای راهبری اقشار مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ستاد تخصصی بسیج، محلی برای راهبری اقشار مختلف بسیج است

سرهنگ حسن صفدری در نشست هم اندیشی خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: نظام اسلامی تاثیر گذار است. برهمین اساس اقشار مختلف بسیج در قالب سازمان های بسیج اقشار تشکیل شده است که راهبردی برای ساختار و هویت اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «در بسیج هم افزایی لازم است. یعنی بایستی قشر های مختلف مردم در بسیج حضور داشته باشد یعنی همین بسیج اقشار» و لذا طبق این فرمایش، یکی از کارهای الزامی که برای هماهنگی لازم است، همکاری و هم افزایی بین اقشار مختلف بسیج بوده که برای آن سازوکار قطعی لازم است. به همین جهت ستاد تخصصی بسیج اقشار شکل گرفته است.

وی ضمن تشریح وظایف عملکرد های ستاد تخصصی بسیج اقشار، اظهار داشت: ستاد تخصصی بسیج، محلی برای راهبری اقشار مختلف بسیج است. یکی از مأموریت های این ستاد، راه اندازی مجامع بسیج است که مجموعه ای از صاحب نظران، نخبگان و متخصصان بسیج و انقلاب است که برای تحقق تدابیر و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به ویژه تحقق گام دوم انقالب در قالب مجامع بسیج سازماندهی می شوند که هدف آن کمک به نقش آفرینی بسیج در جامعه و تحقق مردم سالاری دینی برای برپایی دولت و جامعه اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است.

صفدری افزود: نمونه ای از کارکرد های مجامع بسیج، رصد و بررسی وضعیت، احصای مسائل اساسی و اولویت دار استان در گروه های تخصصی مختلف، استخراج راه حل و کمک به حل مسائل احصاء شده، گفتمان سازی، مطالبه گری، تعامل و هم افزایی با ظرفیت های موجود حاکمیت از ماموریت های این ستاد است و لذا یکی دیگر از مأموریت های ستاد تخصصی بسیج اقشار، راه اندازی مجموعه های هیئت اندیشه ورز است.

وی ضمن اشاره به هیات اندیشه ورز گفت: هیات اندیشه ورز جمعی از خبرگان فکری، علمی، تجربی و راهبر اندیش است که در راستای تحقق اهداف بسیج، در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری
معاونت ها و سازمان های بسیج، کمک می کند. و لذا از دو رویکرد اصلی هیات اندیشه ورز می توان به تحول و استحکام بخشی بسیج و نقش آفرینی اثر بخش بسیج در موضوعات مربوطه اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین از کارکردهای اصلی و وظایف هیئت اندیشه ورز نیز می توان به تولید فکر و ایده و مشارکت در تهیه سیاست ها، اهداف و برنامه های سالانه و 5 ساله، تحلیل وضعیت بسیج استان و احصای مسائل اساسی و اولویت دار و ارائه راهکار و هدایت و غنا بخش به محتوای فعالیت ها و برنامه های بسیج اشاره کرد.

وی افزود: ستاد تخصصی بسیج اقشار با 20 سازمان قشری و 9 قرارگاه مختلف، صد ها برنامه تخصصی و عمومی در راستای مأموریت های ابلاغی هر سازمان قشری اجرا می کند که یکی از این سازمان ها، سازمان بسیج رسانه است.که وظیفه مهم و خطیری در جهاد تبیین دارد چرا که ابزار های رسانه ای پیشرفته و فراگیر ، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون های ضدمعنویت و ضد اخلاق نهاده است.

وی در پایان ضمن اشاره به حملات دشمن از طریق فضای مجازی گفت: هم اکنون تهاجم روزافزون دشمنان بر دل های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره گیری از این ابزار ها را به چشم خود می بینیم که باید تمام سعی و تلاشمان مقابله با این نوع حملات باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار