آموزش امداد و کمک‌های اولیه به 1000 نفر از دانش‌آموزان شیروان

شیروان (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر شیروان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در نیمه نخست سال جاری، از تعامل و همکاری با آموزش و پرورش این شهرستان در جهت آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه خبر داد و اظهار کرد بیش از هزار دانش‌آموز از سی مدرسه این شهرستان، آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه را در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) فرا گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش امداد و کمک‌های اولیه به 1000 نفر از دانش‌آموزان شیروان

محسن نوروزی افزود: از ابتدای تابستان سال جاری نیز با تجهیز یکی از سالن های چند منظوره این جمعیت به امکانات ورزشی، بیش از ١۵٠ نفر از دانش آموزان و داوطلبان علاقمند به ورزش ژیمناستیک جذب این رشته شده اند.

وی دوره های امداد و کمک های اولیه را شامل مقدماتی ( ۲۲ ساعته،مخاطرات،پایه داوطلبی)، تکمیلی ( عمومی امداد،عمومی نجات) و تخصصی برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون۱۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در ادامه از خدمت رسانی به مناطق محروم در قالب سه کاروان سلامت خبر داد و گفت: این کاروان ها با همراهی پزشک، پرستار، ماما، فیزیوتراپ و... با همکاری نیروی مقاومت بسیج، ویزیت رایگان،داروی رایگان و خدمات پرستاری رایگان در مناطق فاقد پزشک و مناطق محروم سه یک آب و روستاهای قزل حصار و شورک بر عهده داشتند.

نوروزی با اشاره به خدمات پزشکی درمانگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان نیز افزود: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پیگیر اضافه شدن بخش های جدید فیزیوتراپی، داروخانه و آزمایشگاه هستیم.

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش یکصد میلیون تومان و کمک های درمانی نیز به ارزش یکصد میلیون تومان ویژه بیماران سرطانی، صعب العلاج و بی بضاعت مالی از محل کمک های خیرین، بودجه عمومی واحد داوطلبین، اجرای طرح های نوروزی، بهرفت (بهبود رفتارها) و کمک رسانی به دو خانواده آسیب دیده از آتش سوزی چادر عشایری خبر داد و گفت: در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ ویژه مناطق کم برخوردار در شهرک ولیعصر (عج) و معصوم زاده (ع) نیز ۳۵۰ خانوار شناسایی شده است تا کمک های درمانی و بسته معیشتی به آنان تحویل شود و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در سال گذشته نیز ۲۱ هزار تست کرونا توسط نیروهای جمعیت هلال احمر شیروان با همکاری نیروی مقاومت بسیج وعلوم پزشکی صورت پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در پایان با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان عضویت دارند و در نیمه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۸ تیم با ظرفیت ۴۹۶ نفر نیرو، خدمات امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان داشته اند، افزود: در برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی این شهرستان نیز به میزان ۴۰۰ ساعت، توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شیروان پوشش امدادی انجام پذیرفت.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار