مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ایجاد فضای آموزشی نوین از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است

شناخت نقاط قوت، لازمه پوشش تحصیلی است

تبریز( پانا )- علیرضا صیادی در نشست هم‌اندیشی خود با اصحاب رسانه با اشاره به ارزش رسانه در امر اطلاع رسانی و بیان برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد فضای آموزشی نوین را از جمله برنامه‌های این دستگاه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فضای آموزشی نوین از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با درود بر روح پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و آرزوی توفیق برای خدمت گذاران انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد رسانه در جامعه گفت: امروز پل بین ما، پل افکار عمومی است که می‌توانیم با آن یک ارتباط صمیمی، عالمانه، مشوقانه و میهن دوستانه داشته باشیم تا با استفاده از این ارتباط ها بتوانیم به اهداف والای خود برسیم.

وی افزود: اهمیت تعلیم و تربیت بر همه آشکار است و بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که اگر بر اساس و اصول آموزش و پرورش سایر کشور ها توجه نماییم، می‌بینیم که اساس هر کشور بر آیین و سنت آن طراحی شده و با این اساس هر کشور آموزش و پرورش خود را هدایت می‌کند. آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران هم از چند اصول پیروی می‌‌نماید تا بر این اساس عملکرد بسیار خوبی در تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

علیرضا صیادی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از زمانی که به رسمیت شناخته شد راه های بسیار زیادی را طی کرد و طرح ها و کار های مختلفی پس از انقلاب اسلامی از نظر کمی و کیفی در این ارگان انجام گشته است که یکی از آنها پوشش تحصیلی است که توانسته در نواحی و مناطق کم برخوردار پوشش های تحصیلی را فراتر از حد خود پیش ببرد.

وی افزود: توسعه کمی آموزش و پرورش با تشکیل مدارس شبانه روزی، نمونه دولتی و استعداد های درخشان توانسته است از خود کارنامه درخشانی به جا بگذارد.

این مقام مسئول همچنین شرح داد: با بیانی کوتاه می‌توانیم بگوییم عملکرد خوب، آموزش معلم ها و نوع خدماتی که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته و ارائه شده، قابل تحسین است.

وی با اشاره به ذهن خلاقی که هر انسان از آن برخوردار است افزود: هر انسانی می‌تواند با طراحی فعالیت های خلاقانه و بسیار گسترده برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند تا همپای کشور های دیگر دانش آموزان خود را تحت پوشش تحصیلی قرار دهد اما لازمه آن شناخت نقاط قوت است که در کنار آن باید به یک امر ضروری هم توجه کنیم و آن هم شناخت آسیب های موجود است.

صیادی ادامه داد: امروزه متعالی ترین برنامه ها در دستگاه تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد که این برنامه ها نیز طبق سند تحول بنیادین است که کامل ترین، قوی ترین و متعادی ترین سند بوده و بعنوان پیش رونده همه وجهی ملت ایران شناخته می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی نیز در اجرای سند تحول بنیادین در کارگروه‌ها و فعالیت‌ها همواره پیشرو بوده و چنانچه مستحضر هستید آموزش و پرورش با جان و دل در خدمت دانش‌آموازن و آینده سازان این سرزمین می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش سرمایه‌های فراوانی از جمله نیروی انسانی خدوم و دلسوز دارد، هرچند در برخی پایه‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم اما این دستگاه دارای معلمین ارزشمندی است که در هر زمان و هر شرایطی آماده خدمت هستند و بنا بر همین دلیل باید مقام معلم در دستگاه تعلیم و تربیت تکریم شود تا با موانع‌زدایی فرهنگیان عزیز بتوانند در خدمت دانش‌آموزان باشند و ما باید قدر این سرمایه را بدانیم.

وی افزود: از دیگر سرمایه‌های آموزش و پرورش می‌توان به تجهیزات آموزشی اشاره داشت که در هفته‌های آینده خبرهای خوبی از ارسال تجهیزات به مدارس استان خواهیم داد؛ ایجاد هنرستان‌ها و فضاهای جدید آموزشی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در این زمینه است.

صیادی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش ارتباط با اصحاب رسانه جهت تامین نظر اولیای گرامی و دانش‌آموزان است. هدف اصلی از این برنامه همراهی و همکاری روشن و تسهیل آموزش دانش‌آموزان استان است که تقاضا داریم همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با اصحاب رسانه پایدار باشد.

وی در پایان افزود: در بعد مدیریتی در مسئله آموزش و پروش که اصلی‌ترین رکن جامعه برای تربیت اعضای آن است باید بر روی داشته‌های خود حساب کنیم که با تکیه بر آنها بتوانیم کاستی های موجود را نیز کاهش دهیم که این امر با همکاری و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه ممکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار