مدیر آموزش و پرورش اهر در نشست هماهنگی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم:

گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان یکی از راهبردهای مهم تعلیم و تربیت نسل آینده است

تبریز(پانا)- مدیر آموزش و پرورش اهر بر گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان بعنوان یکی از راهبردهای مهم تعلیم و تربیت نسل آینده تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان یکی از راهبردهای مهم تعلیم و تربیت نسل آینده است

نشست هماهنگی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم مناطق جوار اهر با حضور رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش اهر برگزار شد .

قادر رمضان پور ترویج فرهنگ حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام الهی را یکی از مهمترین راهبردهای تعلیم و تربیت نسل آینده دانسته و خاطر نشان کرد : تحقق آرمان های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی است و توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان و شناخت و انس با آموزه های این کتاب آسمانی است.

آثار حفظ قرآن آرامش روحی، شادابی دل و افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان است

وی در ادامه ضمن تاکید بر وظایف آموزش و پرورش در زمینه آگاه سازی نسل جدید با معارف و آموزه های این کتاب آسمانی و ترویج عملی آن، آثار حفظ قرآن را آرامش روحی، شادابی دل و افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان دانسته اظهار داشت: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و تدبر در مفاهیم آن باشد جامع ترین روش بهره گیری از کتاب وحی است.

حفظ قرآن از طریق آموزش و پرورش و از سنین پایین موثر تر خواهد بود

صادق زاده، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر از میزبانی مدیریت آموزش و پرورش اهر از جلسه هماهنگی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم مناطق جوار، تشکیل ستاد ملی راهبری حفظ را زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی خوانده هدف آن را بازبینی و بازنگری در طرح های قبلی حفظ قرآن کریم دانسته افزود: لزوم حرکت به سمت حفظ قرآن و شروع آن از جزء سی می تواند مثمرثمر تر باشد .

اعتصام به آیات نورانی قرآن درمان مشکلات نسل جدید است

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه تاکیدات منابع و متون دینی و همچنین سیره پیامبر نیز حافظان و عاملان قرآن را هم ردیف صالحان و پیامبران عنوان می کند افزود: با وجود آسیب های اجتماعی پیچیده و تهاجمات فرهنگی شدید دشمن، اعتصام به آیات نورانی قرآن و توجه به آموزه های معنوی آن اولین و مهمترین درمان مشکلات نسل جدید خواهد بود و مطالعات علمی نیز بر این امر صحه می گذارد .

امکان حفظ قرآن برای تمامی سنین وجود دارد

وی در ادامه لازمه حفظ قرآن را داشتن تمرکز حواس و دقت در دانش آموزان دانست و حفظ قرآن را در تقویت حافظه و کاهش میزان استرس موثر دانست و خاطر نشان ساخت: امکان حفظ قرآن برای تمامی سنین از کودکی تا میانسالی و کهنسالی وجود دارد و تجربه نیز این را نشان داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار