تاثیر امواج موبایل بر مغز انسان

کرج (پانا) - شاید شما هم درباره تاثیر امواج موبایل بر مغز چیزهای متفاوتی شنیده باشید. متاسفانه وابستگی افراد به تلفن‌های همراه در جامعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر امواج موبایل بر مغز انسان

در بسیاری از مطالعات در خصوص اثرات امواج موبایل نتایج نشان داده است که احتمال ابتلا به بیماری هایی از قبیل سرطان مغز، سرگیجه، اختلالات روانی، بیخوابی، سردرد، افزایش استرس، تراکم استخوان پایین تر از حد نرمال، تغییرات احتمالی در فعالیت های مغزی است که صورت می گیرد.

امواج تلفن همراه باعث ایجاد غده و تومور در مغز نمی شوند و تاثیرات امواج تلفن همراه در زمان کوتاه هنوز در بدن انسان کامل شناخته نشده است. ولی امواج موبایل می تواند یکی از عوامل بروز سرطان در بدن باشد که در طولانی مدت خطر ابتلا به انواع سرطان ها مخصوصا تومورهای مغزی و آسیب‌های مغزی شدید را افزایش می‌دهد.

نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از موبایل درکودکان باعث تأخیر در رشد کلامی، بی‌میل‌شدن به بازی‌های گروهی، مشکلات رفتاری، پرخاشگری، خشونت، آسیب به حافظه کوتاه‌مدت، مشکلات خواب و مشکلات در توجه و تمرکز کودکان می‌شود.

امواج تلفن همراه بر زنان باردار و همچنین روی جنین در حال رشد اثرات خطرناک و مخربی می‌گذارد، زنانی که در دوران بارداری از تلفن همراه استفاده می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض بیماری‌های مختلف هستند و برخی مشکلات مانند مشکلات رفتاری و اخلاقی در کودکان خود پدید می آورند.

همچنین امواج تلفن همراه به دلیل داشتن امواج الکترومغناطیسی در حالت برقراری تماس و حتی در زمانی که به بدن انسان نزدیک هستند به دلیل ارتباط با شبکه اصلی مخابراتی اثرات خیلی خطرناک و مضر بر روی مغز و حتی گوش فرد می‌گذارد و خطر و ضرر امواج تلفن همراه در هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگری بیشتر است، زیرا در این زمان این امواج در حال زیاد و کم شدن هستند.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار