رئیس اداره قرآن،عترت و نماز استان گلستان عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت‌های مشترک مذاهب در ترویج فرهنگ قرآنی

تبریز (پانا) - رئیس اداره قرآن،عترت و نماز استان گلستان در حاشیه مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر با اشاره به اهمیت مدرسه محور کردن مسابقات، نگاه استان به ترویج فرهنگ قرآنی را استفاده از ظرفیت‌های مشترک شیعه و سنی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت‌های مشترک مذاهب در ترویج فرهنگ قرآنی

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تدوین اسناد پنج ساله و بیست ساله قرآن، عترت و نماز استان با مجموعه نهادهای قرآنی در جهت انجام فعالیت های موثر در این حوزه گفت: ۱۷ قرارگاه در شهرستان‌ها ایجاد کرده‌ایم و برای مدرسه محورکردن برگزاری مسابقات، قرارگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها عهده‌دار میزبانی مسابقات شده‌اند.

وی از توانمندسازی معلمان ابتدایی و به روزرسانی اطلاعات قرآنی هزار معلم با عنوان طرح میم تا میم در استان خبر داد و گفت: در این طرح معلم بعد از سپری‌کردن دوره‌های پیش‌بینی‌شده به عنوان مربی به سایر معلمان آموزش می‌دهد.

این مسئول قرآنی افزود: با توجه به وجود اقوام و مذاهب مختلف در استان، در راستای ترویج مفاهیم قرآنی بین خانواده‌ها،معلمان و دانشجو معلمان از ظرفیت‌های مشترک شیعه و سنی در این جهت استفاده می‌کنیم.

حسینی به طرح مزمل و تحت پوشش بردن یازده هزار دانش آموز فقط در یک شهرستان نه با محوریت کتابهای درسی بلکه با هدف تقویت یادگیری و آموزش به همسالان خبر داد و گفت: در جهت تشویق دانش آموزان و جذب در فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در مصلی‌ها در زمینه قرائت قرآن و اذان مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار