رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

آخرین وضعیت توافق با محیط زیست بر سر پروژه شهید شوشتری

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت که هنوز توافق نهایی با محیط زیست در پروژه بزرگراه شوشتری انجام نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت توافق با محیط زیست بر سر پروژه شهید شوشتری

محمد آقامیری در گفت‌وگو با پانا درخصوص کلنگ‌زنی بزرگراه شهید شوشتری توسط شهرداری تهران و چالش‌های محیط زیستی این پروژه که باعث توقف آن شده بود، گفت:‌ پروژه شهید شوشتری چندین سال بود که تعطیل شده و پروژه و ردیف درآمدی آن از بین رفته و سهمی از بودجه سنواتی شهرداری نداشت. به همین خاطر دوباره کد پروژه دیده شد و پیمانکار جدید برای آن تعریف و پروژه مجددا احیا شد.

وی ادامه داد: هنوز محیط زیست با ادامه این پروژه موافقت نکرده است و جلسات با سازمان محیط زیست به صورت مداوم ادامه دارد تا به نتیجه برسند. دو سه مدل طرح دیدند که چطور از آن منطقه عبور کند که نیاز به توافق نهایی محیط زیست دارد که در نهایت کدام یک از این طرح‌ها را بپذیرد که کمترین آسیب به محیط زیست برسد.

آقامیری تاکید کرد: هنوز محیط زیست پذیرش نهایی خود را اعلام نکرده ولی جلسات به این سمت می‌رود که به یک تفاهم نهایی برسد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین درخصوص صدور پروانه ساخت در مدت یک هفته هم گفت: ‌پروانه ساخت را نمی‌توان یک هفته‌ای صادر کرد بلکه پروانه شهرسازی است که یک هفته‌ای تشکیل می‌شود. پروانه شهرسازی که دستور نقشه صادر و قابلیت واریزی وجه برای صاحب ملک داشته باشد که یا حقوق مکتسبه برایش ایجاد شود یا بخواهد بر روی آن وام بگیرد و اقدامات بعدی انجام شود که ضرورت دارد یک سری اطلاعات کسب شود.

وی ادامه داد: ‌تا به حال چیزی به نام پروانه شهرسازی در تهران نداشتیم. ان شاالله بتوانیم پروانه ساخت را هم در دو سه ماه جمع و جور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار