آقامیری مطرح کرد

تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اولویت شورای ششم و مدیریت شهری

پایانه اکباتان بزرگترین پایانه ریلی زیرزمینی در کشور است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای راه‌اندازی پایانه اکباتان گفت این پایانه با ۷۰ هزار متر مربع مساحت، ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیرزمینی را دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اولویت شورای ششم و مدیریت شهری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهرتهران در آیین بهره برداری از پایانه اکباتان گفت: این پایانه حدود ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد وشامل ۲ طبقه است. این مجموعه، بزرگترین پایانه ریلی زیر زمینی در کشور محسوب می‌شود.

او با اشاره به اهتمام مدیریت شهری فعلی برای تکمیل پایانه اکباتان گفت: اولویت فعالیت‌های عمرانی را در دوره جدید بر روی پروژه‌های نیمه تمام قرار دادیم و پروژه اکباتان نیز از شاخص‌ترین پروژه‌های نیمه تمام به حساب می‌آمد.

آقامیری با بیان اینکه پایانه اکباتان محاسن بسیار زیادی به ویژه برای تردد در غرب تهران دارد، ادامه داد: این پایانه ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیر زمینی را دارد. به همین دلیل هنگام دپو رام‌های قطار، امکان بازبینی و تعمیر قطارها فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه مترو این است که متاسفانه به میزان مورد نیاز خطوط و ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی کردیم، پایانه ساخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پایانه‌هایی که در دوره‌های قبل ساخته شده این امکان را ندارد که رام‌های قطار هر شب بعد از توقف بازبینی شوند، افزود: پیش از این حتی گاهی رام‌های قطار شب‌ها در خود ایستگاه‌ها و ریل‌ها متوقف می‌شدند و روز بعد بدون بازبینی، مجدد به کار گرفته می‌شدند. با راه‌اندازی پایانه اکباتان می‌توانیم، هر شب ۲۱ رام قطار را بازبینی کنیم تا نواقصی که دارند، برطرف شده و استانداردهای ایمنی لازم بررسی شود.

آقامیری با بیان اینکه زحمات دوره‌های مختلف شهرداری در پروژه پایانه اکباتان اثرگذار بوده، افزود: در هر دوره‌ای اولویت‌هایی برای مدیریت شهر وجود دارد و در دوره جدید با توجه به تمرکز بر بهبود کیفیت حمل و نقل در پایتخت، این پروژه جزء اولویت‎‌های مدیریت شهری در حوزه ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی قرار گرفت. چراکه راه‌اندازی این پایانه، خسارت‌های زیادی را از بخش ناوگان ریلی می‌گیرد.

او تصریح کرد: با توجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شده تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد؛ در واقع باتوجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار