اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا در جریان بازدید از نمایشگاه هم‌افزا:

برخی طرح‌ها و ایده‌های ما، قبلا در جای دیگری توسط افرادی دیگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت حمایت از افراد دارای ایده، الگو و محصول و نیز مشارکت و همکاری با آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برخی طرح‌ها و ایده‌های ما، قبلا در جای دیگری توسط افرادی دیگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است

اصغر باقرزاده در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه "هم‌افزایی برای مدیریت ایران" در مصلی تهران به خبرنگار پانا گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای حضور فعالان فرهنگی، تربیتی و آموزشی و نیز ارائه توانمندی‌ها و محصولات آزمون‌شده است؛ این موضوع بسیار مهم است که اکثر ایده‌ها و محصولات، قبل از حضور در این نمایشگاه، روند آزمایشی و تحقیقاتی خود را پشت سر گذاشته‌اند.

وی افزود: حتی در دیدار و گفت‌وگویی که با فعالان بخش خصوصی و شرکت‌هایی استارت‌آپی داشتم، از آنها می‌پرسیدم این کار را کجا و در چه جامعه هدفی و با چه نتیجه‌ای انجام داده‌اند و آیا مرحله آزمون را پشت سر گذاشته‌اند که خداراشکر، پاسخ‌شان مثبت بود و البته تعدادی هم در مرحله تکمیل ایده و تدوین طرح بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ذهن خلاق و ایده‌پرداز حاضران در نمایشگاه، تاکید کرد: نکته مهم برای ما فعالان ستادی در مجموعه‌های سراسر کشور این است که هنگام بررسی مسائل و طراحی راهکارها، به طرح‌هایی می‌رسیم که تصور می‌کنیم تا به حال درباره آنها تفکر، برنامه‌ریزی و اقدام نشده است و ما اولین افراد هستیم اما با آمدن به چنین نمایشگاه‌هایی مشخص می‌شود که برخی طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های ما، قبلا در جای دیگری توسط افرادی دیگری برنامه‌ریزی و حتی اجرا شده است.

توصیه به مدیران ستادی

باقرزاده با اشاره به یک نمونه‌‌ از ایده‌ها و دستاوردهای کاربردی این نمایشگاه، اظهار داشت: ما در معاونت پرورشی و فرهنگی به یک نرم‌افزار «مربی‌یاور» نیاز داشتیم که در مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای معاونان پرورشی مدارس و مربیان تربیتی کاربرد داشته باشد و این افراد در زمان اجرای ایده‌های تربیتی بتوانند به دامنه وسیعی از امکانات و راهکارها دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما واقعا به فکر طراحی چنین نرم‌افزاری بودیم اما در همین نمایشگاه دو-سه نمونه از آن را دیدیم؛ یعنی یک دانشجوی علاقمند، این نرم‌افزار را با کمک همکاران و دوستان خود طراحی کرده و ما فقط با انجام تغییرات ساده بر اساس نیازمندی‌های خودمان، امکان استفاده از این محصول را داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بنابراین از طریق همین تریبون به همه مدیران ستادی اعلام می‌کنم که اگر از این نمایشگاه بازدید کنند، نگاهشان به دنیای اطراف و مجموعه کارهایشان تغییر می‌کند.

آغاز چند فعالیت مشارکتی

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا در این بازدید، مذاکراتی برای همکاری با شرکت‌ها و موسسات حاضر در نمایشگاه داشته‌اید، گفت: بله؛ ما در همین بازدید، دو-سه کار مشارکتی را آغاز کردیم که یکی از آنها مربوط به تولید کتاب داستان تربیتی جذاب برای کودکان روشن‌دل در مقطع ابتدایی است. به این صورت که مشارکت ما در تدوین و انتشار این کتاب به عنوان هدیه‌ معاونت پرورشی و فرهنگی به کودکان روشن‌دل ایرانی خواهد بود.

وی افزود: همچنین برای تهیه نرم‌افزار «مربی‌یاور» مطابق با نیازها و چارچوب موردنظرمان، با یک مجموعه فعال در این نمایشگاه همکاری خواهیم داشت. علاوه بر این با چند مجموعه دیگر آشنا شدیم که کارهای خوب و موثری انجام می‌دهند و فقط نیاز به حمایت دارند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه و رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران با هدف ایفای نقش به عنوان حلقه وصل میان مدیران کشور و شرکت‌ها و موسسات خصوصی و استارت‌آپی برگزار شده است و گروه‌هایی در این رویداد حضور دارند که صاحب الگو، ایده و محصول برای حل چالش‌های اساسی کشور در زمینه مدیریتی هستند.

در این رویداد شرکت‌ها، موسسات و گروه‌های نوآور امکان شبکه‌سازی دارند تا بتوانند همکاران، رقبا و مدیران مختلف کشور را شناسایی کنند و برای طرح همکاری با آن‌ها اقدام کنند. از طرفی این مجموعه‌ها از طریق شبکه‌سازی امکان اخذ سرمایه و پروژه از سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران را دارند تا علاوه بر حل چالش‌های کشور، کسب و کار خود را توسعه دهند.

مطابق اعلام دست‌اندرکاران نمایشگاه، حدود ٨٠٠ غرفه در زمینه‌های جمعیت، بهداشت و سلامت، محیط زیست، محصولات فرهنگی و تربیتی، اقتصاد، آموزش و مشاوره، حکمرانی مردمی و... در این نمایشگاه حضور دارند؛ نمایشگاهی که با همت بنیاد فرهنگی خاتم‌ و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار