۲۵ گونه سازگار با اقلیم قم شناسایی شده است

قم (پانا) - مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شناسایی 25 گونه سازگار با اقلیم قم در طرح مطالعاتی اخیر بررسی سازگاری بیش از 70 گونه گیاهی با اقلیم شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ گونه سازگار با اقلیم قم شناسایی شده است

پیام جوادیان با تأکید بر افزایش تنوع گونه‌های گیاهی فضای سبز شهر قم اظهار کرد: با توجه به حصول نتیجه طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی، کاشت گونه‌های جدیدی که سازگاری آنها در این طرح به اثبات رسیده در فضای سبز شهر قم صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش تنوع گونه‌های گیاهی در شهر قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تاکنون دو طرح مطالعاتی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام داده است گفت: این دو طرح طی دو دوره سه‌ساله از سال ۹۰ تا ۹۳ و ۹۶ تا ۱۴۰۰ انجام‌شده که در دوره نخست بیش از ۴۸ گونه گیاهی و در طرح دوم که اخیراً نتایج آن مشخص‌شده، بیش از ۷۰ گونه گیاهی مورد بررسی سازگاری با شرایط آب‌وهوایی قم قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این گونه‌ها از تمام نقاط کشور جمع‌آوری‌شده بودند و در سه دسته گیاهان درختی، درختچه‌ای و پوششی و دارویی مورد مطالعه قرار گرفتند، افزود: فاکتورهای مختلفی در این سال‌ها مورد بررسی قرار گرفت که شاخص‌ترین آنها بحث سازگاری با آب‌وهوا، کیفیت آب و کیفیت خاک بوده و شاخص‌های زیبایی منظر هم مدنظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اخیر بیش از ۲۵ گونه گیاهی سازگار با اقلیم قم مشخص‌شده‌اند و مشاور مشخصات آن‌ها را در اختیار سازمان قرار داده و بسترهای لازم برای خریداری این گونه‌ها و تولید و تکثیر آنها برای کاشت در فضای سبز شهر در حال فراهم شدن است.

جوادیان یادآور شد: البته طرح متوقف نخواهد شد و گونه‌های دیگری هم شناسایی‌شده و ادامه طرح بررسی سازگاری در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار