430 گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل شناسایی شد

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: تاکنون 430 گونه گیاهان دارویی در استان شناسایی شده و سیاست جهاد کشاوزی ترویج و توسعه کشت این گیاهان است.

کد مطلب: ۹۰۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
430 گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل شناسایی شد

خلیل نیکشاد اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در سال های اخیر افزایش یافته و با توسعه آن می توان صنایع تبدیلی آن را در استان راه اندازی کرد .
او بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اردبیل بویژه اراضی مستعد خلخال ، گیوی ، مشگین شهر و نمین مناسب برای کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی است .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به قابلیت های استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی، مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی
برنامه های مختلفی در زمینه توانمند سازی بانوان در این زمینه تدوین کرده است .
نیکشاد همچنین اجرای بهینه نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی، اعطای 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح های کشت گیاهان دارویی و پرداخت بخشی از هزینه طرح آبیاری نوین را از جمله بسته های حمایتی ارائه شده به مجریان طرح های کشاورزی در استان ذکر کرد .
او با اشاره به وجود مشکل آب در کشور گفت: یکی از ضعیف ترین روش های مقابله با بحران آب احداث سدهای معیشتی است و ما در این باره باید بیشتر به مباحث ژنتیکی گیاهان ، ساخت گلخانه ، گسترش سامانه آبیاری نوین و تغییر شیوه کشت توجه کنیم .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان توریسم کشاورزی در استان را یادآور شد و گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی و گردشگری محسوب شده و توسعه توریسم کشاورزی هم می تواند در کنار توسعه گردشگری در رونق اقتصادی موثر باشد .
نیکشاد برگزاری جشنواره های کشاورزی را در توسعه توریسم کشاورزی موثر دانشت و گفت : با برگزاری جشنواره ها می توان علاوه بر معرفی قابلیت ها و توانمندی های کشاورزی استان ، توریسم کشاورزی را توسعه داد .
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .
اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار