بادامچیان در گفت‌وگو با پانا؛

اجلاس تهران یک اتحاد مستقل دور از غرب‌زدگی و شرق‌زدگی ایجاد می‌کند

ایران باید بتواند با مجموعه قدرت‌های منطقه مثل روسیه، هند و چین و پاکستان یک بلوک نیرومند قوی تشکیل دهند که این کار در حال انجام است

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد برگزاری اجلاس آستانه در تهران حاصل تحول عظیمی است که در جهان و در صحنه بین‌المللی در حال وقوع است و بهترین و قوی‌ترین پیام و برنامه آن، تشکیل یک اتحاد مستقل دور از غرب‌زدگی و شرق‌زدگی است که در این منطقه ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس تهران یک اتحاد مستقل دور از غرب‌زدگی و شرق‌زدگی ایجاد می‌کند

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با پانا درباره ترافیک دیپلماسی در تهران در دو روز گذشته و حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در کشورمان جهت انجام دیدارهای مختلف و شرکت در اجلاس آستانه، اظهار داشت: «دنیا در حال یک تحول عمیق است، معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دنیا کاملا در حال تغییر است. دنیا از حالت تک‌قطبی به چندقطبی تغییر یافته و امروز در یک حالت خاص قرار گرفته است. حرف اول قدرت اقتصادی جهان را چین و آمریکا می‌زنند، حرف اول منطقه را ایران و روسیه می‌زنند. آمریکا قادر به مدیریت خود هم نیست، با بیش از ۳۰ تریلیارد دلار بدهی در یک حالت ورشکستگی به تمام معنا قرار دارد.»

وی ادامه داد: «در چنین شرایطی همکاری و هماهنگی ایران، روسیه، چین، ترکیه، هند و دیگر کشورها سبب شده است تا بیش از نیمی از جمعیت جهان که در این منطقه هستند، راه دیگری را بروند. سیاست‌ها تابع سیاست غرب نیست، هیچکس به دنبال دموکراسی غربی یا شوروی سابق نیست. دولت‌ها دنبال مردم‌سالاری هستند. این مردم‌سالاری یک فرهنگ جدید ایجاد کرده است. بنابراین دنیا به سمت تحول عمیق بین‌المللی پیش می‌رود.»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «ایران باید بتواند با مجموعه قدرت‌های منطقه مثل روسیه، هند و چین و پاکستان یک بلوک نیرومند قوی تشکیل دهند که این کار در حال انجام است. نمونه این کار همین اجلاس اخیر تهران است که روسیه و ترکیه و ایران به دور از آمریکا نشسته‌اند و تصمیم‌گیری می‌کنند. اما جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به سراغ رسواهای بین‌المللی رفته است، به بن سلمان و لاپید چنگ زده است.»

وی گفت: «ما همسایگان نباید اشتباهات نیاکانمان را تکرار کنیم. اگر اردوغان می‌خواهد ترکیه قوی شود با ایران قوی به این مهم دست پیدا می‌کند. ایران هم هیچ مانعی برای این کار ندارد. همسایگان باید با هم همکاری داشته باشند. در روسیه هم، غربی‌ها خواستند یک جنگ فرسایشی راه بیاندازند اما اکنون برای خوشان مشکل شده است‌. نگاه باز اینگونه به مسایل جهان، می‌طلبد که جمهوری اسلامی ایران این اجلاس و موارد مشابه را جدی بگیرد و دولت بتواند کار را به‌خوبی پیش ببرد.»

بادامچیان در پایان گفت: «اجلاس آستانه در تهران حاصل تحول عظیمی است که در جهان و در صحنه بین‌المللی در حال وقوع است و بهترین و قوی‌ترین پیام و برنامه آن، تشکیل یک اتحاد مستقل دور از غرب‌زدگی و شرق‌زدگی در این منطقه ایجاد می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار