معاون آموزش ابتدایی؛

دختران و زنان ایرانی با داشتن صفات ارزنده، الگوی زنان جهان هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در مراسم آئین گشایش اردوی عشایر دانش آموزان دخترسراسر کشور خردورزی، مدیریت، ایمان قوی و تسلیم خدا بودن، باور داشتن به خدا، پاک‌دامنی، حیا و نقش‌آفرینی مفید و مؤثر در رویدادهای تاریخی و ماندگار، ازجمله صفات و خصلت‌های دختران و زنان ایرانی بعنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دختران و زنان ایرانی با داشتن صفات ارزنده، الگوی زنان جهان هستند

رضوان حکیم‌زاده در آئین افتتاح بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر کشور که در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: تنوع اقوام و عشایر در سراسر این سرزمین بزرگ، یک مدال افتخار برای ما محسوب می‌شود.

وی افزود: قرآن از روش‌های مختلفی برای بیان پیام‌های تربیتی و هستی ساز خود استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها، قالب قصه است؛ بنابراین در جای‌جای کلام خداوند، شاهد روایت‌هایی از دختران و زنانی هستیم که بهترین خصوصیات و ویژگی‌های انسانی و معنوی را دارند.

حکیم زاده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که درباره زنان بزرگی همچون حضرت آسیه، حضرت مریم (س)، حضرت هاجر، ملکه سبا، دختران حضرت شعیب (ع) و... آمده است، تصریح کرد: خردورزی، مدیریت، ایمان قوی و تسلیم خدا بودن، باور داشتن به خدا، پاک‌دامنی، حیا و نقش‌آفرینی مفید و مؤثر در رویدادهای تاریخی و ماندگار، ازجمله صفات و خصلت‌هایی است که این دختران و زنان به‌عنوان الگوی زنان جهان، دارای آن هستند.

وی ادامه داد: احساسات زنانه به‌عنوان یک ویژگی انسانی باعث افتخار برای زنان است، اما در قرآن می‌خوانیم و می‌شنویم که این احساسات، مانعی برای اجرای امر خداوند (از سوی دختران و زنانی که الگوی ما هستند) نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر اضافه کرد: این کلام خداوند، دقیقه همان کاری است که مادران ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و هرچند هیچ‌چیز برای یک مادر، عزیزتر از فرزند نیست، اما وقتی فرمان خدا باشد، مادران ما از بهترین و ارزشمندترین داشته‌های خود می‌گذرند.

وی گفت: قرآن در روایت‌های خود از دختران و زنان، به ما یادآوری می‌کند و می‌آموزد که زن‌ها مصرف‌گرا نیستند و می‌توانند با حفظ چارچوب‌ها، حضور اجتماعی موفق داشته باشند و در رویدادهای ماندگار، نقش‌آفرینی کنند.

حکیم زاده تأکید کرد: دختران و زنان عشایر در همه عرصه‌ها ازجمله کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، تربیت و پرورش فرزندان برومند و دیگر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی حضور فعال و تأثیرگذار دارند و این بسیار ارزشمند است.

وی گفت: «در خدمت دانش‌آموزان عشایر بودن» یک افتخار بزرگ برای آموزش و پرورش است و شما دختران عشایر باید تلاش کنید که بیش‌ازپیش، الگویی برای همه دختران ایران‌زمین باشید.

حکیم زاده تأکید کرد: آموزش و پرورش، فرصت خدمت به شما دانش‌آموزان عشایر را با هیچ فرصت دیگری معاوضه نمی‌کند.

شایان‌ذکر است: بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) مشهد مقدس، از ۱۹تا ۲۴تیرماه بود و دختران از ۲۶تا ۳۰تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار