معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد در گردهمایی مدیران استانی وزارتخانه:

مدیران استانی وزارت اقتصاد نخستین گزارشگران فساد باشند

تهران (پانا) - ذبیح اله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌اندازی دو سامانه سوت زنی اموال مازاد و مقابله با فساد از سوی این وزارتخانه، از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران استانی وزارت اقتصاد نخستین گزارشگران فساد باشند

به گزارش اخبار اقتصاد و دارایی(شادا)، ذبیح‌اله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در نخستین گردهمایی حضوری مدیران استانی این وزارتخانه با اشاره به تفویض‌ اختیارات و وظایف و مأموریت‌های وزارت اقتصاد به استان ها، از مدیران استانی خواست تا با آسیب شناسی این حوزه، مواردی که نیازمند بازنگری و اصلاح است را اعلام کنند.
وی همچنین به ایجاد گروه پایش و نظارت بر عملکرد بانک‌ها و بیمه ها در هفت استان به صورت آزمایشی اشاره کرد و افزود: در این مورد هم گزارش های لازم از سوی مدیران استانی به وزارتخانه ارسال می شود تا اگر تجربه موفقی بود در سایر استان‌ها هم اجرا شود چرا که ساختاری برای نظارت بر بانک‌ها و بیمه‌ها در استان‌ها وجود نداشت.
معاون وزیر اقتصاد همچنین به مولدسازی فروش اموال و املاک مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: در این حوزه تاکید وزیر اقتصاد بر این بود که ما به عنوان وزارت اقتصاد باید پیشقدم باشیم و به طور جدی موضوع فروش اموال را پیگیری کنیم و به همین دلیل، برش استانی این برنامه به استان‌ها ابلاغ شده است.
سلمانی همچنین با اشاره به راه‌‌اندازی دو سامانه برای مبارزه با فساد از سوی وزارت اقتصاد، یادآور شد: یکی از این دو سامانه، سامانه سوت زنی املاک مازاد دستگاههای اجرایی است که تکلیف قانونی بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ناطر بر آن است تا برای گزارش‌های مردمی که از اموال مازاد داده می‌شود بعد از بازرسی های میدانی و بررسی در کارگروه، پاداشی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود.
وی گفت: همچنین دستورالعمل سامانه سوت زنی مقابله با فساد آماده شده است و افراد می‌توانند گزارشگر فساد مدیران و دستگاه‌های اجرایی باشند و مسئولیت این سامانه با مرکز بازرسی وزارتخانه است.
سلمانی از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند و تاکید کرد: در راستای شفافیت و ارتقای سلامت اداری لازم است مدیران نیز خود از فساد دور باشد و هم اینکه خود نخستین گزارشگر فساد در زیر مجموعه شان باشند.
وی مدیریت استعداد و جانشین پروری را از موضوعات مهم دانست که مدیران استانی باید به آن توجه کنند و گفت: این موضوع ضعف‌های بزرگ مدیریت بوده و لازم است هر مدیر در حوزه خود استعداد ها را شناسایی کند و آموزش های لازم را بدهد که در این مورد نیز دستورالعمل مربوطه از سوی وزارتخانه تدوین شده که به زودی ابلاغ می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین ضعف در انضباط مالی و تامین و تخصیص بهینه منابع را از آفت های بودجه ریزی کشور برشمرد و گفت: در مجموعه وزارت اقتصاد بودجه سازمان های تابعه را تجمیع کرده‌اند اما بودجه‌های استانی را تجمیع نکرده‌اند و این از ایراداتی است که در مورد آن به صورت مکتوب به سازمان برنامه نیز نامه نوشتیم که بودجه ما را برای سال بعد ملی کنند تا تامین و تخصیص اعتبار بر اساس پیشرفت کار و عملکردها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار