سیدمجتبی سیدی*

جنس پرسپولیس جور نیست!

تا دیر نشده راه بهانه را ببندید

باشگاه پرسپولیس انگار براساس قانون نانوشته شده ای از سوی وزارت ورزش، نتوانست حضورش در نقل و انتقالات را ادامه دهد و خواسته های یحیی گل محمدی را برآورده کند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جنس پرسپولیس جور نیست!

پرسپولیس اولین تیمی بود که برای حضوری قدرتمند در بیست و دومین دوره لیگ برتر، نقل و انتقالات تابستانی را آتشین شروع کرد. این باشگاه با مدیریت رضا درویش توانست ولسیانی، دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی را از سپاهان جذب کند. سعید صادقی هم به‌عنوان پدیده 28 ساله لیگ برتر از گل گهر به جمع ارتش سرخ پیوست. پورعلی گنجی و بیرانوند هم به‌عنوان دو لژیونر سابق به پرسپولیس برگشتند. اما از جمع بازیکنان جذب‌شده، سروش و بیرانوند سابقه بازی در این تیم را داشتند و درواقع به تیم سابقشان برگشتند. اما به قول قدیمی‌ها تب تند پرسپولیسی‌ها، زود به عرق نشست و این تیم نزدیک به یک ماه است که نتوانسته در بازار فعال باشد.

*پرسپولیسی‌ها با خریدهای جدید سه خط دروازه، دفاع و هافبک خود را تقویت کردند اما ازآنجایی‌که ضعف اصلی این تیم در دو فصل اخیر به‌خصوص فصل پیش در خط حمله نمایان بود، این تیم نتوانسته در پست مهاجم هنوز با بازیکنی به توافق برسد. یحیی در خط حمله تنها حامد پاکدل، مهدی عبدی و شرزود تمیروف را در اختیار دارد. با توجه به اینکه وضعیت مصدومیت عیسی آل کثیر هم حداقل تا نیم‌فصل نامشخص است و نمی‌تواند به میدان برود، این تیم نیاز اساسی به یک مهاجم گلزن و ششدانگ دارد. بدون شک سرخ‌پوشان برای برطرف کردن ضعف گلزنی خود، باید یک مهاجم خارجی را جذب کنند. البته در این مسیر مذاکراتی را با چند گزینه ازجمله کاسیانو داشتند که به‌یک‌باره سنگ‌اندازی‌هایی از سوی ایجنت این بازیکن، با طرح پیشنهادهای نامتعارفی چون خرید خانه در زعفرانیه و گرفتن نصف مبلغ قرارداد مواجه شدند. پرسپولیسی‌ها معتقدند پیشنهاد اولیه و مبلغی که برای این بازیکن در نظر گرفته‌اند را به‌هیچ‌وجه افزایش نمی‌دهند و بر اساس عرف قراردادهای بین‌المللی حاضرند، مبلغی به‌عنوان پیش‌قرارداد به این بازیکن بدهند که البته هنوز اتفاقی نیفتاده است.

*نکته اصلی اما چگونگی استفاده از بازیکنانی که در خط هافبک ترافیک ایجاد کرده‌اند، برمی‌گردد. بدون شک هر تیم و هر مربی‌ای دوست دارد، چنین بازیکنانی در اختیار داشته باشد، اما همه می‌دانند که مدیریت کردن و بازی گرفتن از ستاره‌ها، هنر مربی است. یحیی البته با داشتن ستاره‌هایی چون سروش، سعید صادقی، ترابی، سرلک، اسماعیلی فر و وحید امیری که همگی در جریان بازی می‌توانند منبع تغذیه مهاجمان باشند، خیالش از ایجاد موقعیت راحت است. اما مشکل اصلی اینجاست که هر 3 مهاجم فعلی پرسپولیس، امتحان خودشان را پس داده‌اند و یحیی به‌خوبی می‌داند که این بازیکنان نمی‌توانند بار خط حمله این تیم را در لیگ به دوش بکشند.

پرسپولیس بعدازآنکه در ابتدای نقل و انتقالات توانست عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد، زمزمه‌هایی به گوش رسید که طبق یک دستور از سوی وزارت ورزش به رضا درویش گفته‌اند، فعالیتی در بازار نداشته باشد. اینکه این شنیده‌ها صحت داشته یا نه، اما نزدیک به یک ماه است که این تیم نتوانسته بازیکن موردنظرش را برای خط حمله به خدمت بگیرد. ضمن اینکه اردوی پیش فصل پرسپولیس قرار بود در ترکیه برگزار شود، با مانع‌تراشی وزارت ورزش لغو شد که انتقاد یحیی گل محمدی را به دنبال داشت. این در حالی بود که تیم‌های فولاد، مس رفسنجان و استقلال قرار است در ترکیه اردو بزنند!

رضا درویش که به‌واسطه خرید ستاره‌ها در اوایل تابستان، از سوی هواداران "پرز" لقب گرفته اما نتوانسته هنوز کادر فنی تیمش را هم کامل کند. یحیی با کنار گذاشتن مطهری، فنایی و رحیم پور فقط توانسته یک بدنساز و مربی دروازه بان خارجی به کادر اضافه کند و دنبال یک تمرین دهنده و دستیار اول خوب خارجی است. البته شنیده‌شده چندین دستیار از سوی ایجنت‌های مختلف به باشگاه لینک شده‌اند که با عدم موافقت یحیی جذب نشده‌اند.

پرسپولیس برای لیگ بیست و دوم خیلی زود دست‌به‌کار شد و توانست به‌موقع تمریناتش را با نفرات کامل برگزار کند اما آنچه مسلم است، برای رسیدن به موفقیت جنسش جور نیست. این تیم نیاز شدید و اساسی به یک مهاجمی دارد که چارچوب شناس باشد و در کنار آن، یحیی دستیاری می‌خواهد که بتواند هم تمرینات تیمش را طراحی کند و هم کمک فکری در مسیر پیشرفت برای او مهیا کند. اگر باشگاه نتواند تا فرصت باقی‌مانده به پایان نقل و انتقالات، خواسته‌های یحیی را که به نظر می‌رسد، مهم‌ترین پاشنه آشیل فصل پیش هم بود، برطرف کند، باید خیلی زودتر از موعد انتظار، منتظر غرولندها و بهانه‌گیری‌های احتمالی یحیی باشیم. آقای "پرز" تا دیر نشده، راه بهانه‌گیری یحیی را ببندید و تا آخر فصل خودتان و هواداران ارتش سرخ را بیمه کنید!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار