شبکه دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر تشکیل می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت همزمان با اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در دومین سال، شبکه دانش‌آموزان الگوی‌های برتر دانش آموزی در استان تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شبکه دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر تشکیل می‌شود

علی موحدی در نشست با مسئولان دبیرخانه طرح دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها و مناطق اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ایران عزیز، با هدف بازسازی بنیادهای اساسی جامعه در راستای تربیت انسان الهی و برپایی جامعه دینی و مبتنی بر معارف انسان‌ساز مکتب حیات بخش اسلام شکل گرفت.

وی افزود: نظام آموزش و پرورش کشور به عنوان مهمترین نهاد تربیتی همواره کوشیده است تا تربیت یافتگانی در تراز جمهوری اسلامی پرورش دهد که از شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، عاطفی و رفتاری و هماهنگ با نیازهای جامعه برخوردار باشند.

موحدی ادامه داد: در این راستا و با هدف معرفی الگوهای برتر دانش‌آموزی و به استناد سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، در سال تحصیلی گذشته به ابتکار استان بوشهر طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی برای اولین بار در کشور اجرا شد.

وی عنوان کرد: در سال اول طرح 25 دانش‌آموز تراز استانی و 80 دانش‌آموز تراز شهرستان و منطقه در دوره تحصیلی متوسطه دوم انتخاب و تجلیل شدند.

موحدی اضافه کرد: این طرح در سال تحصیلی جاری نیز با دوره تحصیلی متوسطه دوم در حال اجرا است که دانش‌آموزان برگزیده در آبان ماه معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شناسایی، انتخاب و معرفی دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی در سطح مدرسه، شهرستان، منطقه و استان، تقویت روحیه مطالبه گری در دانش آموزان، هدایت دانش‌آموزان به سمت ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، شناسایی و پرورش مدیران کارآمد برای آینده ایران اسلامی و عمق بخشی به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس از اهداف اجرای این طرح است.

وی عنوان کرد: کسب رتبه در مسابقات علمی «المپیادهای علمی، جشنواره خوارزمی، مسابقات آزمایشگاهی، مسابقات علمی کاربردی-و علمی عملی» کسب رتبه در مسابقات فرهنگی، هنری و پرسش مهر، ورزشی و قرآن و عترت، مسئولیت های اجتماعی درون و برون مدرسه‌ای، مطالبه گری، اختراع و اکتشاف، تالیف کتاب، و فعالیت‌های پژوهشی مهمترین معیارهای انتخاب دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار