در پاسخ به پانا؛

وزیر کشور: در همه مسائل اجتماعی تمامی مقررات باید اجرا شود

افرادی از خارج از کشور به دنبال تحمیل فرهنگ غلط هستند

تهران (پانا) - وزیر کشور درباره اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کرد در همه مسائل اجتماعی تمامی مقررات باید اجرا شود، رعایت هنجارها و قوانین اجتماعی بر همه ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: در همه مسائل اجتماعی تمامی مقررات باید اجرا شود

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره دستور رئیس جمهوری برای اجرای قانون عفاف و حجاب، اظهار کرد: موضوع زیست عفیفانه در کشور موضوعی جدی است و البته بانوان و دختران ما غالبا خود را متعهد می‌دانند. ما عفیف‌تر از زنان ایرانی نداریم و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است. اشخاصی هم که ممکن است نقص داشته باشند با ایمان به نظام و انقلاب و اسلام وابسته هستند.

وی افزود: در این میان افرادی پیدا می‌شوند که بر اثر سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی و غفلت احیاناً حجابی که باید رعایت کنند را نمی‌کنند. بسیاری از این اشخاص به تذکر مشفقانه گوش می‌کنند. برخی نیز اصرار بر عدم رعایت قانون دارند. قانون در همه جا قانون است و در همه مسائل اجتماعی تمامی مقررات باید اجرا شود.

وزیر کشور اضافه کرد: موارد بسیار اندکی پیدا می‌شود که در مقابل نصایح و تذکرات مشفقانه رعایت نمی‌کنند، تذکرات جدی به آنها داده می‌شود. رعایت هنجارها و قوانین اجتماعی بر همه ما ضروری است.

وی گفت: بعضی از این موارد از خارج اداره و‌ حمایت می‌شود، طبیعتاً آنها قصدهای نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل فرهنگ غلط هستند. قابل قبول نیست که یه عده بنشینند در خارج و به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل باشند و برای داخل تعیین تکلیف کنند آن هم در چنین مسأله مهمی مانند عفاف و حجاب طبیعتاً از همین جا از همه کسانی که با این قضایا سر و کار دارند، می‌خواهیم مراقبت کنند و تحت تاثیر القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند عناصر محدودی هم اگر قرار گرفته‌اند طبق قانون دستگاه‌های قانونی به آنها تذکراتی می‌دهند که آن تذکرات باید حتماً مدنظرشان باشد و به آن توجه کنند.

امنیت ما، امنیت بسیاری خوبی است

وحیدی با بیان اینکه امنیت ما، امنیت بسیاری خوبی است، گفت: مقابله با خفت‌گیری جزو وظایف نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی وظایف بسیار گسترده‌ای دارد؛ انجام یک وظیفه به معنی این نیست که وظیفه دیگری زمین بماند در آن حوزه‌ها هم نیروی انتظامی قاطعانه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: شاهد بودید در سرقت از صندوق امانات بانک ملی ظرف ۴۸ ساعت قدرتمندانه عمل شد در این موارد هم فراجا قوی است و امنیت ما امنیت بسیار خوبی است اما طبیعتاً تلاش‌های مختلفی افراد ممکن است بکنند که اصل موضوع را به جای دیگری ارجاع دهند. وظایف نیروی انتظامی مختلف است این وظیفه هم جزو وظایف‌شان است است همان طور که با قانون شکنانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و سرعت غیرمجاز دارند باید برخورد شود، باید با اشخاصی که سرقت می‌کنند نیز برخورد صورت گیرد و به افرادی که این مقررات را رعایت نمی‌کنند هم باید تذکر داده و اصلاح شوند.

وزیر کشور درباره نحوه رفتار ضابطان نیروی انتظامی در جریان برخورد با بدحجابی نیز گفت: اصل برخورد با کرامت است. در خیلی از موارد نیروی انتظامی با کسی مواجهه ندارد و از طریق پیامک به آنها اطلاع می‌دهد و از آنها درخواست می‌کند که رویه خود را اصلاح کنند و در بیشتر موارد اصلاح می‌شوند. موارد بسیار اندکی است که افرادی بسیار متجاهرانه و مصرّانه می‌خواهند قانون‌شکنی کنند. گاهی با فضاسازی‌، مقاومت‌هایی برای اجرای قانون و اعمال آن صورت می‌گیرد در مجموع طبیعتاً نیروی انتظامی رعایت حداکثر اکرام را خواهد کرد.

متروپل از مرحله بحران گذشت و امروز در اختیار منطقه آزاد قرار دارد

وحیدی درباره آخرین وضعیت متروپل نیز بیان کرد: کار متروپل از مرحله بحران گذشت و کار در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. منطقه آزاد با یکی از موسسات معتبر قراردادی بست که آنجا را بر اساس دستورالعمل‌ها تخریب و بازسازی کنند که برخی اقدامات احتیاج به طی مراحل قضایی دارد به هرحال صاحبان آنجا باید از نظر قوه قضاییه مسأله‌شان برای تخریب حل شده باشد از نظر ما مسأله تمام شده است و این یک پروژه عادی است که در اختیار منطقه آزاد قرار دارد که بر اساس قراردادی که بسته‌اند باید عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار